برپایی مجالس نقالی و مولودی خوانی در بوستان آب و آتش و موزه ملی ملک
کد خبر: 3732889
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
ساحت هنر و ادبیات در دهه کرامت/5

برپایی مجالس نقالی و مولودی خوانی در بوستان آب و آتش و موزه ملی ملک

گروه هنر ــ مجالس نقالی رضوی امروز و فردا، 2 و 3 مرداد در بوستان آب و آتش و موزه ملی ملک برپا خواهد شد.

محسن میرزاعلی؛ هنرمند نقال و پرده‌خوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: روز گذشته در استان خراسان رضوی و شهر سبزوار و در مسیر تاریخی حرکت امام‌رضا(ع) از مدینه به مرو و خراسان دو اجرای نقالی داشتم که به موضوع میلاد امام رضا(ع) اشاره داشت.

وی ادامه داد: امشب و در شب خجسته زادروز امام‌رضا(ع) در بوستان آب و آتش«حضرت ابراهیم(ع)» واقع در بزرگراه شهید حقانی تهران به اجرای نقالی با موضوع رضوی خواهم پرداخت که زمان آغاز این مراسم ساعت 21:30 خواهد بود.

مدیر دفتر تعزیه و نمایش‌های آئینی حوزه هنری تصریح کرد: مجالس نقالی در این ایام اشاراتی به وقایع معاصر با زندگی پربرکت حضرت رضا(ع) است که از جمله مهمترین آنها می‌توانم به نقل ماجرای ضامن آهو، حرکت از مدینه به خراسان، حدیث سلسلة‌الذهب، دعای باران و... اشاره کنم.

میرزاعلی افزود: همچنین فردا چهارشنبه 3 مرداد و همزمان با زادروز علی بن موسی‌الرضا(ع) به نقالی در موزه و کتابخانه ملک وابسته به آستان قدس رضوی که در خیابان امام خمینی(ره)، سردرباغ ملی، میدان مشق قرار دارد خواهم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه مجلس نقالی در موزه ملک از ساعت 17 تا 19 برگزاری خواهد شد گفت: علاوه بر نقل وقایع تاریخ در دوران زندگی حضرت رضا(ع) در این مراسم به مولودی‌خوانی، شروه‌خوانی، منقبت‌خوانی نیز برای حضار علاقه‌مند خواهیم پرداخت.

انتهای پیام  

     

captcha