اهدای آثار علمی از سوی ایران به دانشگاه اسلامی مسکو
کد خبر: 4143880
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

اهدای آثار علمی از سوی ایران به دانشگاه اسلامی مسکو

آثار علمی و دانشگاهی مورد نیاز دانشگاه اسلامی مسکو در حوزه مطالعات اسلامی از سوی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی و اسلامی «سمت» تأمین و به این دانشگاه اهدا می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین داوود مهدوی‌زادگان، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی و اسلامی (سمت) با دمیر محی‌الدین‌اف، معاون اول رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه دیدار کرد.

در این دیدار که مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی کشورمان و حمید هادوی، رئیس بنیاد مطالعات اسلامی ابن‌سینا در محل شورای مفتیان روسیه حضور داشتند، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی و اسلامی (سمت) ضمن بازدید از مسجد جامع مسکو با رئیس دانشگاه اسلامی مسکو و انتشارات مدینه دیدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌زادگان ضمن معرفی سازمان سمت و تشریح فعالیت‌های آن، با فعالیت‌ها و آثار دانشگاه اسلامی مسکو و انتشارات «مدینه» که یکی از ناشران معتبر در حوزه علوم اسلامی در کشور روسیه است، آشنا شد.

وی در خصوص نیازسنجی و نحوه تأمین نیاز دانشگاه اسلامی مسکو با آثار علمی و دانشگاهی در حوزه مطالعات اسلامی و سایر زمینه‌های همکاری مشترک به بحث و تبادل نظر پرداخت.

همچنین، مقرر شد در راستای همکاری مستمر و مؤثر «سمت» با دانشگاه اسلامی مسکو، تفاهم‌نامه همکاری مشترک به امضای طرفین برسد و آثار علمی و دانشگاهی مورد نیاز دانشگاه اسلامی مسکو در حوزه مطالعات اسلامی توسط سازمان «سمت» تأمین شود.

در پایان این دیدار، دمیر محی‌الدین‌اف، آخرین اثر تألیفی خود با عنوان «تاریخ مسلمانان روسیه» را به رئیس سازمان سمت اهدا کرد.

انتهای پیام
captcha