استعداد دو نوجوان دختر مصری در حفظ قرآن + فیلم
کد خبر: 4143791
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

استعداد دو نوجوان دختر مصری در حفظ قرآن + فیلم

یاسمین نادی و فاطمه محمد، دو نوجوان دختر اهل استان فیوم مصر که حفظ قرآن را از سه‌ سالگی آغاز کرده‌اند، مهارتی عالی در زمینه تلاوت قرآن کریم داشته و قرائت کل قرآن به روایت‌های ده‌گانه را آرزوی خود بیان می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، یاسمین نادی و فاطمه محمد، دو نوجوان دختر اهل استان فیوم مصر به گفته خود حفظ قرآن کریم را از 3 سالگی آغاز کرده و در 12 سالگی موفق به حفظ کل شدند. این دو دختر اهل روستای مطرطارس، حفظ قرآن را با هم آغاز کرده‌اند و از آن زمان تاکنون این رقابت ادامه داشته است، پس از حفظ قرآن کریم، آموختن تجوید قرآن و روایت حفص از عاصم را به پایان بردند که روایت رایج تلاوت قرآن کریم در مصر و بخش عمده کشورهای اسلامی است. آن دو هم‌اکنون در حال آموختن روایت‌های ده‌گانه قرآن کریم هستند.

روستای مطرطارس در استان فیوم مصر، میزبان هزاران تن از حافظ قرآن کریم است که تعداد آنها فراتر از 20 هزار نفر است و هرساله در مراسم جشن بزرگی از این حافظان تجلیل می‌کند.

یاسیمن نادی، در گفت‌وگو با الوطن، از مادر خود به عنوان مشوق اصلی خویش در حفظ قرآن کریم یاد می‌کند که از سه‌ سالگی او را به حفظ قرآن تشویق کرده است. فاطمه محمود نیز حفظ قرآن را از سه‌ سالگی آغاز کرده، این دو دختر نوجوان مصری پس از مدتی به رقیب همدیگر در حفظ تبدیل شدند، آنها در این گفت‌وگو آرزوی خود را آموختن روایت‌های ده‌گانه قرآن کریم و قبولی در رشته پزشکی بیان می‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha