اهدای جهیزیه به 110 مددجوی کمیته امداد در حرم بانوی کرامت
کد خبر: 4143293
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

اهدای جهیزیه به 110 مددجوی کمیته امداد در حرم بانوی کرامت

مراسم اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم به‌مناسبت دهه کرامت، امروز، سوم خردادماه در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

اهدای جهیزیه در حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به‌مناسبت دهه کرامت مراسم اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم امروز، سوم خردادماه در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هر چیزی اساسی دارد و اساس اسلام محبت اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: دهه کرامت یک دهه شادی‌بخش است که ظرفیت خوبی برای افزایش معرفت و محبت ما نسبت به اهل بیت(ع) دارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم، حضرت آسیه همسر فرعون را برای زنان و مردان مؤمن الگو قرار داده است، افزود: یک زن به‌ خاطر حفظ گوهر ایمان، اعتقاد، ولایت و عبودیت با وجود اینکه با فرعون هم‌خانه است، اما نام او در آیات الهی قرار می‌گیرد و الگوی زنان و مردان مؤمن می‌شود.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه در مکتب حیات‌بخش اسلام تعدادی از بانوان به‌عنوان الگو معرفی شدند، گفت: شخصیتی مانند حضرت معصومه(س) یکی از این الگوها هستند؛ به این معنا که زنان و دختران امروز باید از چارچوب‌هایی که حضرت معصومه(س) در زندگی از آن تبعیت می‌کردند، پیروی کنند.

وی با بیان اینکه رعایت عدالت، حقوق دیگران و بندگی خدا در هر برهه زمانی لازم است، افزود: هرچه ظواهر زندگی تغییر پیدا کند و متحول شود عدالت، امر پسندیده و ظلم امر ناپسند است؛ همچنین حفظ حریم‌ها، رعایت حلال و حرام، محرم و نامحرم و رعایت حقوق دیگران از قواعد زندگی است و اگر از بین برود، اساس جامعه از بین می‌رود بنابراین باید در این مسائل از الگوهای موفق پیروی کنیم.

فلاحی با بیان اینکه ما براساس فطرت خود نیاز به الگو داریم، بیان کرد: یکی از زیبایی‌های اسلام، قرار دادن الگوهای عملی برای انسان‌هاست و ما می‌توانیم با الگوهای خود ارتباط بگیریم و حضرت معصومه(س) یکی از آن الگوهای عملی ماست.

همچنین در ادامه این مراسم، محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم اظهار کرد: دختران و پسران با ازدواج وارد یک زندگی جدید می‌شود و در این زندگی جدید به مهارت‌های جدید نیازمند هستند که کسب این مهارت‌ها نیازمند حضور در کارگاه‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت مشاوران و افراد توانمند در این عرصه است.

وی با اشاره به کارگاه‌های پیش‌بینی شده برای ارائه مشاوره‌های ازدواج به مددجویان کمیته امداد بیان کرد: باید تلاش شود تا ضعف‌ها و خلأهای موجود با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی موجود افراد برطرف شود.

مسعودیان‌راد ضمن قدردانی از همراهی دستگاه‌های مختلف به ویژه آستان مقدس قم با کمیته امداد گفت: تلاش ما این است که بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار برای افراد، نیاز قشر محروم از کمیته امداد را به به‌طور کامل رفع کنیم.

انتهای پیام
captcha