اولین رویداد ملی «هدیه و نذر» در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود
کد خبر: 4143242
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

اولین رویداد ملی «هدیه و نذر» در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود

اولین رویداد ملی و تخصصی هدیه و نذر در دو بخش عکس و طراحی به‌منظور رفع چالش‌های تولیدمحتوا در عرصه هدیه و نذر، تقویت ارتباط با مردم و ترویج سنت حسنه هدیه و نذر به همت مدیریت هدایا و نذورات حرم مطهر بانوی کرامت در دو رده سنی ۸ تا ۱۸ سال (نوجوان و جوان) و بالای ۱۸ سال (بزرگسالان) برگزار می‌شود.

اولین رویداد ملی هدیه و نذربه گزارش ایکنا از قم، اولین رویداد ملی و تخصصی «هدیه و نذر» در دو بخش عکس و طراحی به‌منظور رفع چالش‌های تولیدمحتوا در عرصه هدیه و نذر، تقویت ارتباط با مردم و ترویج سنت حسنه هدیه و نذر به همت مدیریت هدایا و نذورات حرم مطهر بانوی کرامت در دو رده سنی ۸ تا ۱۸ سال (نوجوان و جوان) و بالای ۱۸ سال (بزرگسالان) برگزار می‌شود.

هدف و محورهای اصلی رویداد ملی و تخصصی هدیه و نذر معرفی سنت حسنه هدیه و نذر با بهره‌گیری از ظرفیت ظریف هنر به دست عکاسان، طراحان، تبیین و توسعه این فرهنگ ایرانی، اسلامی و انسانی در بین اقشار مختلف مردم است.

واریز به ضریح مطهر به منظور هدیه به حضرت معصومه(س)، توسعه و نگهداری حرم مطهر اعم از کاشی‌کاری، آینه‌کاری، ابنیه، روشنایی، تأمین سرمایش و گرمایش و سایر موارد، خدمت به زائر، خدمات قرآنی و فرهنگی، احیاء موقوفات، اطعام زائر، نذر قربانی، تأمین فرش حرم مطهر، نذر عقیقه و موکب اربعین از جمله سرفصل‌های هدایا و نذورات آستان مقدس بانوی کرامت است که شرکت‌کنندگان در این رویداد می‌توانند در قالب این سرفصل‌ها محتوا تولید کنند.

این رویداد در ۹ مرحله برگزار می‌شود که فراخوان و تبیین از ۱۶ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد، دریافت آثار از ۲۰ اردیبهشت تا ۲۰ خرداد، ارزیابی اولیه از ۲۱ تا ۲۴ خرداد، دریافت اصل آثار از ۲۵ تا ۲۹ خرداد، انتخاب آثار نهایی از ۳۰ خرداد تا اول تیر، اعلام ۳۰ اثر برگزیده در دوم تیر، انتخاب آثار برتر از سوم تا هفتم تیر و اعلام آثار برتر و اهدای جوایز در هشتم تیر خواهد بود.

قالب‌های آثار، شامل عکس و طراحی در زمینه‌های گرافیک کامپیوتری، عکس‌نوشت، پوستر و بنر است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند به آدرس اینترنتی  https://nazr.amfm.ir/nazr-evant مراجعه کنند.

صاحبان تمامی آثار برگزیده، به همراه اعضای خانواده در مراسم غبارروبی حرم مطهر شرکت و میهمان سفره کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) می‌شوند و از نفرات اول تا سوم نیز با اهدای هدایای متبرک فاطمی و لوح تقدیر و جوایز ویژه به نفرات اول تقدیر به عمل می‌آید.

همچنین به دو نفر برتر از بین تمام شرکت‌کنندگان در رویداد یک نفر از بخش عکس و یک نفر از بخش طراحی پرچم متبرک گنبد مطهر، نشان فاطمی، چادر و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha