تربیت‌شدگان مکتب حضرت معصومه(س) در مقابل تهدیدها استوار هستند
کد خبر: 4143118
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
حجت‌الاسلام مؤمنی:

تربیت‌شدگان مکتب حضرت معصومه(س) در مقابل تهدیدها استوار هستند

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: تربیت‌شدگان مکتب حضرت معصومه(س) همچون آهن حرارت دیده، در مقابل گردبادها و تندبادها و در مواجهه با تطمیع‌ها، تهدیدها و تهمت‌ها استوار هستند، چراکه به خدا توکل دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شامگاه دوم خردادماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبیین شئون متعدد ائمه اطهار(ع)، با اشاره به شأن ولایی و تکوینی ایشان اظهار کرد: خداوند متعال به حضرات معصومین(ع) مقام و رتبه شفاعت اعطا کرده که از همین دنیا آغاز و در روز آخرت به اوج خود خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) وجیه عندالله فی الدنیا و الاخره و دارای شأن تاریخی و شأن اجتماعی هستند، ادامه داد: هر کدام از ائمه اطهار(ع) نه‌ تنها در دوران خود، بلکه در اعصار بعدی نیز مؤثر بوده، سبک، روش و بیان ایشان راهگشا بود.

سخنران حرم بانوی کرامت در تبیین روایتی شئون کریمه اهل‌ بیت(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: اینکه سه امام معصوم(ع) ما را به زیارت حرم کریمه اهل‌ بیت(ع) تشویق می‌کنند، نشان‌دهنده ‌شأن فوق‌العاده ایشان است. امام صادق(ع) می‌فرمایند: «و تَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِيعَتي الجَنَّةَ بِأجمَعِهِم»؛ یا امام رضا(ع) می‌فرمایند: «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه فإنّ لک عندالله شأن من شأن.»

مؤمنی افزود: امام معصوم(ع) برای دختر موسی بن جعفر(ع) زیارتنامه انشاء می‌کنند و ثمره زیارت ایشان را دخول در جنت ذکر می‌کنند؛ امام صادق(ع) فرمودند که هر کسی او را با معرفت زیارت کند، بهشت بر او واجب است.

وی در ادامه به برخی از روایات اهل‌ بیت(ع) در رابطه با شأن ولایی، تکوینی و شأن تاریخی و اجتماعی حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و یادآور شد: در تاریخ اسلام شاهد هجرت‌های بزرگ و مؤثری بودیم که هجرت مسلمین به حبشه، هجرت خاتم‌الانبیا از مکه به مدینه، هجرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، هجرت امام رضا(ع) به طوس و هجرت فاطمه معصومه(س) به قم از بزرگ‌ترین و مؤثرترین هجرت‌های تاریخ اسلام از منظر تاریخی و اجتماعی است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت نقش تبیینی و روشنگری و هدایت‌آفرینی فاطمه معصومه(س) را مورد توجه قرار داد و گفت: با حضور فاطمه معصومه(س) به ایران، شاهد حضور امامزادگان در این سرزمین بود و ایران به مأمن امامزادگان تبدیل و فرهنگ تشیع حول امامزادگان و در اقصی نقاط ایران شکل گرفت.

وی شکل‌گیری حوزه علمیه قم و آغاز نهضت انقلاب اسلامی را تنها بخشی از آثار برکت وجود نازنین فاطمه معصومه(س) دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی قطعاً زمینه‌ساز ظهور صاحب‌الزمان(عج) بوده، علم از شهر قم به اقصی نقاط جهان انعکاس پیدا خواهد کرد که پرتوئی از این تلألو هم‌اکنون قابل‌ مشاهده است.

مؤمنی در بخش دیگری از سخنانش امام خمینی(ره) را سرشار از روح الهی که محکم، استوار و مقتدر در مقابل یک جهان استکبار و استبداد ایستاد، توصیف کرد و گفت: امام خمینی(ره)، هجرت از نفس را نخستین و مهم‌ترین گام طی مسیر الی الله ذکر کرده، بعد از آزادی خرمشهر می‌فرمایند، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: تربیت‌شدگان مکتب حضرت معصومه(س) همچون آهن حرارت دیده، در مقابل گردبادها و تندبادها و در مواجهه با تطمیع‌ها، تهدیدها و تهمت‌ها استوار هستند، چراکه به خدا توکل دارند؛ دشمنان و فتنه‌انگیزان بدانند که با ریختن خون شهدا، درخت دین تنومند و ملت ما بیدارتر می‌شوند.

وی با بیان اینکه افرادی که در مکتب فاطمه معصومه(س) رشد یافته‌اند خدا را بسیار بزرگ و غیر خدا را بی‌مقدار بوده و تنها از خداوند متعال می‌ترسند، یادآور شد: همه ایرانیان با هر تفکر و اندیشه‌ای فرزندان انقلاب اسلامی هستند نباید بگذارند این انقلاب دست نااهلان بیافتد.

انتهای پیام
captcha