مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق تقویت باورهای دینی و فرهنگی
کد خبر: 4142868
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
فرمانده انتظامی استان قم مطرح کرد

مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق تقویت باورهای دینی و فرهنگی

سیدمحمود میرفیضی با تأکید بر اهمیت کتابخوانی و نقش مطالعه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مردم قم را به شرکت در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، سیدمحمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان قم ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان متولی برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، مهمترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را تقویت باورهای دینی و فرهنگی دانست و اظهار کرد: می‌توان با ارتقا سطح آگاهی شهروندان و با برنامه‌ریزی مناسب با جنگ نرم دشمن مقابله کرد.

وی اثر مطالعه کتاب در سطح جامعه را، ارتقاء بینش، علم، آگاهی و بصیرت بر شمرد و گفت: به هر میزان سطح علم و آگاهی در جامعه بالا برود به همان اندازه از سطح جهل و نادانی کاسته و میزان جرائم نیز کاهش می‌یابد و مطالعه کتاب و کتابخوانی می‌تواند تاثیرات مثبتی در جامعه و در نهایت در کاهش جرائم و برقراری امنیت پایدار در جامعه داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: اگر بخواهیم از وقوع یک جرم در جامعه پیشگیری کنیم در ابتدا باید نگرش و نگاه را در این رابطه تغییر بدهیم و این مساله با آگاهی بخشی افراد جامعه و بالابردن سطح اطلاعات عمومی افراد میسر می‌شود که بدون شک یکی از اصلی‌ترین متولیان این امر کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی بیان کرد: رمز اقتدار هر جامعه‌ای توجه به علم و دانش است و درواقع این رویکرد به تقویت قدرت جوامع کمک می‌کند،با خواندن هر کتاب دریچه‌ای جدید به دنیای افکار و دانسته‌های ما باز می‌شود و بهترین راهکار برای مقابله با هجمه‌های دروغین فضای مجازی و تزریق اطلاعات ناصحیح به مخاطبینش که بدلیل عدم رعایت ضوابط و اصول اخلاقی و حرفه‌ای و منطبق نبودن با معیارهای علمی منتشر می‌شوند و جز آشفتگی ذهنی ارمغانی بدنبال نخواهد داشت توصیه می‌شود.

میرفیضی تصریح کرد: کتاب دریچه‌ای است به سوی جهان شگفت‌انگیز علم و معرفت و مطالعه راهی است بسیار ساده و عملی برای پرورش استعدادهای خدادادی انسان و آموزش علوم و فنونی که او را در مسیر رشد و تکامل راهنمایی و هدایت می‌کند.

وی گفت: اگر بخواهیم کتاب و کتاب‌خوانی را در بین قشرهای جامعه تعمیم دهیم، باید به این مساله به عنوان یک فرآیند دراز مدت توجه کنیم و این امر باید پایه و بنیان هر برنامه‌ریزی اصولی و آموزشی قلمداد شود.

فرمانده انتظامی استان قم در پایان یادآور شد: از همه مردم قم دعوت می‌کنم تا ضمن شرکت در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و آشنایی با معارف اهل بیت(ع) و سیره رضوی، به ارتقا و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کمک کنند.

انتهای پیام
captcha