مأموریت بزرگ اعضای کاروان قرآنی حج در نمایش چهره قرآنی کشور + فیلم
کد خبر: 4142667
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
موحدیان عطار بیان کرد:

مأموریت بزرگ اعضای کاروان قرآنی حج در نمایش چهره قرآنی کشور + فیلم

یکی از اعضای کاروان قرآنی حج امسال با بیان اینکه مأموریت بسیار بزرگی بر دوش ما به عنوان عضوی از جامعه قرآنی و نماینده جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده است، افزود: ارائه یک چهره خوب، شاخص، تراز و قرآنی از جمهوری اسلامی ایران آن هم در سرزمین وحی بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم بتوانیم این وظیفه و کار را به خوبی انجام دهیم.

امسال کاروان قرآنی با حضور ۲۰ نفر از استادان و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه تواشیح به حج ابراهیمی اعزام می‌شوند و به اجرای برنامه‌های قرآنی در جمع حجاج ایرانی و حاجیان سایر کشور‌ها می‌پردازند.

زمان مأموریت اعضای کاروان قرآنی حج از ۳۵ تا ۴۰ روز یا بیشتر به طول می‌انجامد. به همین بهانه به سراغ «محمد موحدیان عطار»، یکی از اعضای کاروان قرآنی امسال که تجربه اولین سفر معنوی حج خود را هم تجربه خواهد کرد رفتیم تا گفت‌وگویی در خصوص حس و حال وی از این سفر معنوی داشته باشم.

محمد موحدیان عطار در خصوص حس خود از اعزام به این سفر و انتخاب شدن به عنوان عضوی از کاروان قرآنی حج ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: حضور در این سفر معنوی آن هم در لباس خدمت به قرآن، رسالت سنگینی است که بر دوش ما گذاشته شده است و البته از این باب خوشحالم؛ چراکه هر مسلمانی آرزو دارد که به این سرزمین مشرف شود. احساس سنگینی هم به جهت این است که از میان هزاران هزار، قاری و حافظ کشور که دوست دارند به حج ابراهیمی و سفر نورانی مشرف شوند، بنده انتخاب شده‌ام.

وی با بیان اینکه مأموریت بسیار بزرگی بر دوش ما به عنوان عضوی از جامعه قرآنی و نماینده جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده است، افزود: ارائه یک چهره خوب، شاخص، تراز و قرآنی از جمهوری اسلامی ایران آن هم در سرزمین وحی بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم بتوانیم این وظیفه و کار را به خوبی انجام دهیم.

این قاری قرآن در خصوص آمادگی‌هایی که پیش از این برای این سفر معنوی کسب کرده است گفت: باتوجه به اهمیت موضوع در دوره‌هایی که برای آمادگی قاریان قرآن تشکیل شد، شرکت و سعی کردم اطلاعات خودم را در این حوزه افزایش دهم. رسالت حج برعهده هر مسلمانی است، خصوصا اینکه ما از منظر تبلیغ قرآن به این سرزمین مشرف می‌شویم؛ لذا خود را آماده و تلاش کردم زبان عربی‌ام را هم تقویت کنم.

موحدیان عطار در خصوص انتظاراتش از کاروان قرآنی و ضرورت اطلاعاتی که باید در اختیار اعضا قرار دهد، گفت: طی دوره‌هایی که در این خصوص به همت عزیزان شورای عالی قرآن و کمیته اعزام قاریان برگزار شد اطلاعات کافی در اختیارمان قرار داده شد. این اطلاعات اعم از اینکه چه برنامه‌هایی را در کجا و با چه کیفیتی برگزار کنیم و اینکه از نظر شرعی و احکام حج چه مسائلی را باید توجه کنیم جامع و کامل بود؛ لذا امیدواریم به لطف خدا و همت دوستان این کار را به خوبی انجام داده و به نحو احسن به سرانجام برسانیم.

وی ضمن درخواست از رسانه‌ها برای پوشش مطلوب و جامع این حرکت قرآنی گفت: مهمترین رسالتی که رسانه‌های مختلف دارند، خصوصا خبرگزاری قرآن(ایکنا) که بیشتر به خبر‌های قرآنی و مذهبی می‌پردازد این است که ضمن انتشار اخبار و برنامه‌های قرآنی کاروان، این موضوع که چقدر جمهوری اسلامی توفیق داشته است در محافل خارج از کشور و مجامع بین المللی قرآنی حضور موفق داشته باشد و با چه کیفیت و تلاشی این موضوع صورت گرفته مطالبی منعکس نماید.

یادآور می‌شود اعزام کاروان قرآنی به حج، از پنجم خرداد‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد و تقریباً تا روز‌های پایانی حضور حجاج ایرانی در مکه و مدینه حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha