از شهادت سه فلسطینی در نابلس تا ادامه تسویه حساب با رژیم اشغالگر
کد خبر: 4142489
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
با تحولات فلسطین

از شهادت سه فلسطینی در نابلس تا ادامه تسویه حساب با رژیم اشغالگر

در حمله نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاهی در نابلس، سه جوان فلسطینی به شهادت رسیدند. حماس هم صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تسویه حساب با رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، وزارت بهداشت فلسطین سحرگاه روز دوشنبه اعلام کرد که پس از هجوم نیروهای اشغالگر به اردوگاه و درگیری‌های مسلحانه خشونت‌آمیز بین رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر، سه جوان در اردوگاه بلاطه در نابلس به ضرب گلوله نیروهای اشغالگر به شهادت رسیدند.

این سه شهید عبارتند از: فتحی جهاد عبدالسلام رزق(30 ساله)، عبدالله یوسف محمد ابوحمدان (24 ساله) و محمد بلال محمد زیتون (32 ساله).

نیروهای زیادی از ارتش اشغالگر در سحرگاه روز دوشنبه در میان تیراندازی و درگیری شدید به اردوگاه بلاطه یورش بردند و سه خانه را در اردوگاه منفجر کردند. وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه آوارگان بلاطه در کرانه باختری اشغالی سه مرد جوان شهید و حداقل سه نفر دیگر زخمی شدند.

منابع محلی گفتند که ساعت یک بامداد نیروی پیاده ارتش اشغالگر با حمله به این اردوگاه در شهر نابلس یورش بردند و سپس درگیری شدید با رزمندگان مقاومت آغاز شد. همچنین نیروهای صهیونیست مانع از انتقال مجروحان  به بیمارستان شدند و از ورود پرسنل پزشکی به اردوگاه بلاطه جلوگیری کردند. به گفته ساکنان محلی این حمله یکی از بزرگترین عملیات‌ها در سال‌های اخیر بوده است.

محمود عباس، رئیس‌ حکومت خودگردان فلسطین اعلام کرد که دو مرد کشته شده از اعضای شاخه مسلح گردان‌های شهدای الاقصی بودند. حمله روز دوشنبه پس از حمله یک خودروی سواری در نزدیکی نابلس در روز یکشنبه انجام شد که در آن یک سرباز اسرائیلی زخمی شد.

گردان‌های شهدای الاقصی، تیپ نابلس در بیانیه‌ای کوتاه گفت: به حول و قوه الهی و صلابت مجاهدان دلیر ما، نیروی ویژه صهیونیستی به بیرون رانده شد.

شمار شهدای ناشی از حمله نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون به 156 نفر رسیده است که 36 نفر از آنها  از جمله 26 کودک در نوار غزه بودند.

حماس: تسویه حساب با صهیونیست‌ها ادامه دارد

حماس صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تسویه حساب با رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه دارد و جنایت اردوگاه بلاطه مردم ما را از نبرد برای حفظ مقدسات منصرف نمی‌کند.

حماس در این بیانیه شهادت سه فلسطینی در اردوگاه بلاطه را به خانواده‌های آنها تسلیت گفت. این جنبش تأکید کرد: جنایت شنیع صهیونیست‌ها توسط نیروهای اشغالگر در اردوگاه بلاطه، بر روحیه مردم فلسطین که برای پاسخ به جنایات اشغالگران و حمایت از مسجد الاقصی و مقدسات قیام می‌کنند، تأثیری نخواهد گذاشت.

حماس تأیید کرد که حمله قهرمانانه شامگاه یکشنبه در حواره اولین واکنش و نه آخرین پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها بود.

این جنبش تأکید کرد: تشدید جنایات اشغالگر و اشکال متعدد آن که آخرین آنها جنایت اردوگاه بلاطه و تخریب تعدادی از منازل آن ، هجوم بن غفیر به الاقصی و نشست دیروز یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی در تونل زیر مسجد الاقصی بود، باعث می‌شود که تسویه حساب با این رژیم ادامه داشته باشد زیرا مقدسات ما خط قرمز است.

حماس تأکید کرد که مردم فلسطین در برابر جنایات اشغالگران تسلیم نخواهند شد، بلکه عزم خود را برای ادامه راه مقاومت تا آزادی و بازگشت به سرزمین خود جزم‌تر خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha