حضور در قم آرزوی اولیای خدا بود
کد خبر: 4142137
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
حجت‌الاسلام مؤمنی:

حضور در قم آرزوی اولیای خدا بود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضور در شهر قم آرزوی اولیای خدا بوده است، گفت: قم آشیانه و محور حضور اهل بیت(ع) است و دشمنانی که می‌خواهند مردم را از حول محور اهل بیت(ع) پراکنده کنند برای این شهر نقشه کشیده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه در سخنرانی آیین تعویض پرچم حرم حضرت معصومه(س) که 30 اردیبهشت‌ماه در صحن امام رضا(ع) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه این حرم مأمن و پناهگاه همه مردم است، اظهار کرد: امام جواد(ع) فرمودند:«زیارت حضرت معصومه(س)، غم‌ها و مشکلات انسان را از بین می‌برد».

وی با بیان اینکه افراد زیادی در حرم حضرت معصومه(س) حاجت گرفته‌اند و زندگی آنان متحول شده است، افزود: امام رضا(ع) فرمودند:«هر کسی خواهرم را زیارت کند گویا من را زیارت کرده و هر کسی خواهرم معصومه را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود».

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: امام رضا(ع) به سعد فرمودند:«قبری از ما نزد شما است و هر کسی او را زیارت کند بهشت بر او واجب است» و در ادامه فرمودند:«اگر خواستی آن قبر را زیارت کنی با این کلمات زیارت کن» و زیارتنامه حضرت معصومه(س) را نوشتند.

وی با بیان اینکه حرم حضرت معصومه(س) محلی است که یکی از هشت در بهشت از این مکان باز می‌شود، یادآور شد: در روایت است که امام فرمودند:«قم شهر ما و شهر شیعیان ما است» و در روایت دیگری آمده است که قم را قم نامیدند زیرا اهل آن در کنار امام زمان(عج) قیام می‌کنند و زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کنند.

مؤمنی با بیان اینکه حضور در شهر قم آرزوی اولیای خدا بوده است، گفت: قم آشیانه و محور حضور اهل بیت(ع) است و دشمنانی که می‌خواهند مردم را از حول محور اهل بیت(ع) پراکنده کنند، برای این شهر نقشه کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه اینجا محلی است که انقلاب حول محور آن شکل گرفته است، افزود: خدا به حضرت معصومه(س) هم ولایت تکوینی داده است و ایشان در قیامت از همه شیعیان دستگیری و شفاعت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حرم حضرت معصومه(س) ملجأ و پناهگاه است و کسانی که برای این شهر نقشه می‌کشند و به‌دنبال براندازی این نظام هستند بدانند که هیچ‌گاه به آرزوی خود نمی‌رسند و پرچم اهل بیت(ع) در هیچ کجای عالم مانند ایران برافراشته نمی‌ماند.

انتهای پیام
captcha