فقه پوشاک در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شود
کد خبر: 4141894
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
رئیس دانشگاه قم:

فقه پوشاک در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شود

رئیس دانشگاه قم بیان کرد: اسلام از ابعاد زیادی به بحث لباس پرداخته که ما نیاز به فقه پوشاک در حوزه‌های علمیه خود داریم تا بتوانند مباحث و ابعاد مختلف پوشاک در اسلام اعم از ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی را تشریح و تبیین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم در همایش صادرات پوشاک به عراق که ۲۹ اردیبهشت‌ با حضور مسئولان اقتصادی و تولیدکنندگان پوشاک در قم برگزار شد، در خصوص نگاه اسلام به پوشش گفت: آئین اسلام به عنوان آئینی پیشرو و جهانی اهمیت زیادی به پوشاک ولباس داده است، زیرا روایات فراوانی داریم و باب‌ها و فصل‌های زیادی به بحث پوشاک و لباس اختصاص داده شده است.

وی افزود: اسلام از ابعاد زیادی به بحث لباس پرداخته که ما نیاز به فقه پوشاک در حوزه‌های علمیه خود داریم تا بتوانند مباحث و ابعاد مختلف پوشاک در اسلام اعم از ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی را تشریح و تبیین کنند.

شریفی ضمن تشریح کردن برخی از باب‌های مختلف در خصوص پوشاک بیان کرد: در یکی از باب‌ها گفته می‌شود که تشبه ظاهر مسلمانان به کافران به شدت منهی است، یعنی به لحاظ هویتی هم بخواهیم در نظر بگیریم مسلمان معتقد نباید ظاهری شبیه به کافران و دشمنان اسلام داشته باشد.

رئیس دانشگاه قم افزود: دسته‌ای دیگر از روایات وجود دارد که می‌گوید پوشیدن لباس شهرت موجب بی‌آبرویی‌ در دنیا و آخرت می‌شود و به عبارت دیگر طبق گفته پیامبر اسلام (ص) کسی که لباس انگشت‌نما می‌پوشد خداوند لباس بی‌آبرویی بر تنش می‌کند.

رئیس دانشگاه قم اظهار کرد: اسلام در موضوع نوع پوشش و اینکه پوشیدن چه لباسی حرام است و یا پوشیدن چه لباسی حلال است نیز ورود کرده است، در حالیکه هیچ دینی به این امر ورود نکرده و ورود اسلام ازاین‌رو است که اسلام نگاهی تمدنی و هویتی دارد.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت و وظیفه دانشگاه قم درباره ایجاد رابطه بین‌الملل گفت: در دانشگاه ظرفیت بالایی در روابط بین‌الملل وجود دارد، به طوری که در حال حاضر ما میزبان ۲۳ کشور دنیا در دانشگاه قم هستیم و امیدوار هستیم که بتوانیم این ظرفیت را در سال‌های آینده به ۵۰ کشور برسانیم.

انتهای پیام
captcha