تاخیر در ازدواج به بهانه فقر سوء ظن به خداوند است
کد خبر: 4130600
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

تاخیر در ازدواج به بهانه فقر سوء ظن به خداوند است

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: طبق روایت اگر کسی ازدواج را به خاطر نداشتن و فقر ترک نماید، سوء ظن به خداوند پیدا نموده است چون خداوند در قرآن می فرماید ازدواج نمایید و من شما را بی نیاز خواهم کرد و اگر جوانان اعتماد به این وعده الهی داشته باشند هیچ وقت تردید نخواهند کرد.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در هشتمین روز ماه مبارک رمضان در سلسله جلسات تفسیر سوره روم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: طبق روایت اگر کسی هر روز صبح دو آیه ۱۷ و ۱۸ سوره روم را قرائت نماید از شر و حوادث آن روز محفوظ می‌ماند و اگر شب هم این دو آیه را بخواند از شر حوادث شب در امان خواهد ماند.

وی افزود: شروع این دو آیه با کلمه سبحان الله و حمد خداوند است، چهار زمان مختلف برای تسبیح خداوند تعیین شده است و بعضی از مفسرین قائل به این هستند که این چهار وعده همان اوقات اقامه نماز است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: کسانیکه نسبت به خداوند سوء ظن داشته باشند در حقیقت کفر ورزیده اند.

رفیعی ابراز کرد: طبق روایت اگر کسی ازدواج را به خاطر نداشتن و فقر ترک نماید سوء ظن به خداوند پیدا نموده است چون خداوند در قرآن می‌فرماید ازدواج نمایید و من شما را بی نیاز خواهم کرد و اگر جوانان اعتماد به این وعده الهی داشته باشند هیچ وقت تردید نخواهند کرد.

وی اظهار کرد: آمار ازدواج درمیان خانواده‌های ثروتمند به شدت پایین و آمار طلاق نیز در بعضی از خانواده‌های مرفه به مراتب بیشتر از خانواده‌های فقیر است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: باید خانواده‌ها و خیرین به کمک جوانان بیایند تا ازدواج شکل بگیرد در غیر اینصورت با طیف وسیعی از مجردهای سن بالا مواجه خواهیم شد.

وی گفت: فرزند آوری و آمار سقط جنین نیز در کشور بسیار بالاست و عده‌ای به خاطر فقر اقدام به این کار می‌کنند در حالیکه خداوند وعده رزق و روزی فرزند را داده است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: طبق آیات قرآن کریم بدگمانی به خداوند معادل کفر است چرا که خداوند صادق الوعد است و خلف وعده نمی‌کند.

رفیعی تصریح کرد: تسبیح حقیقی یعنی با داشتن باور به متن دعای جوشن کبیر، منزه دانستن خداوند از تمام عیوب و اعتقاد داشتن به وعده های الهی.

انتهای پیام
captcha