اسکان بیش از ۲۳ هزار زائر در حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 4130353
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

اسکان بیش از ۲۳ هزار زائر در حرم حضرت معصومه(س)

مسئول رفاه زائر حرم کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اختصاص شبستان نجمه خاتون(س) و بالکن شرقی شبستان امام خمینی(ره) به اسکان بیش از هزار و 500 زائر گفت: زائرسرای کوثر نیز با ظرفیت 400 نفر در خدمت زائران است و در مجموع از 25 اسفندماه 1401 تا صبح روز هشتم فروردین‌ماه بیش از 23 هزار زائر در حرم مطهر اسکان داده شده‌اند.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، غلامرضا قربان‌رعیت، مسئول رفاه زائر حرم کریمه اهل‌بیت(س) طی سخنانی با اشاره به خدمات ارائه شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در زائرسرای کوثر هر شب بیش از ۴۰۰ نفر خانم و آقا اسکان داده می‌شوند که در وعده سحری نیز با پک‌های آماده ساده از آنان پذیرایی می‌شود.

وی افزود: زمان پذیرش در زائرسرای کوثر ساعت ۲۱ هر شب است و اسکان زائران نیز از ساعت ۲۲ آغاز می‌شود.

مسئول رفاه زائر حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) یادآور شد: در شبستان نجمه خاتون(س) و بالکن شرقی شبستان امام خمینی(ره) نیز هر شب حدود ۱۵۰۰ خواهر و برادر اسکان داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۳۰ خادم هر شب در امر اسکان زائران درحال خدمت‌رسانی هستند، گفت: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا صبح روز هشتم فروردین‌ماه بیش از ۲۳ هزار زائر در حرم مطهر بانوی کرامت اسکان داده شده‌اند.

وی ادامه داد: ستاد اسکان میراث فرهنگی و گردشگری و ستاد اسکان آموزش و پرورش با واحد رفاه زائر حرم مطهر همکاری مستمر دارند و مراجعین با راهنمایی این واحد به مکان‌های اسکان در سطح شهر راهنمایی و اسکان داده می‌شوند.

وی افزود: تامین اسکان در حسینیه‌ها و مساجد نیز با محوریت دفتر شورای هیئات مذهبی استان و همکاری واحد رفاه زائر حرم بانوی کرامت درحال انجام است.

مسئول واحد رفاه زائر در پایان گفت: کمک به در راه ماندگان در این واحد هم در شیفت صبح و هم در شیفت عصر به صورت مداوم در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha