نبود تضاد در آیات قرآن معجزه کلام الهی است
کد خبر: 4129872
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

نبود تضاد در آیات قرآن معجزه کلام الهی است

عدم اختلاف و عدم تضاد آیات قرآن کریم با همدیگر از معجزات بسیار مهم این کتاب آسمانی است و کسانی که مدعی هستند آیات قرآن یک تجربه نبوی است بی انصافی کرده اند چرا که تمام این آیات از سوی خداوند نازل شده است و نبی خدا فقط ناقل است و از خود چیزی به آیات اضافه نکرده است.

نبود تضاد در آیات قرآن معجزه کلام الهی استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه در سومین روز از ماه مبارک رمضان طی سخنانی در سلسله جلسات تفسیر سوره روم در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت، گفت: لازمه عمل به قرآن فهم قرآن و لازمه فهم قرآن، فهم تفسیر آن است به همین خاطر مسئله تفسیر اهمیت دارد.

وی افزود: تمام آیات سوره روم در مکه نازل شده است و مطالب بسیارمهمی دارد که عمده آن مسائل اعتقادی است و خواندن این سوره در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان بسیار سفارش شده است.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: هر کشوری یک پرچمی دارد که با آن شناخته می‌شود و هر جنسی که خرید می‌شود یک فاکتوری دارد و هر منزلی یک سندی دارد و هر دانشگاهی یک آرم و مشخصاتی دارد، به همین خاطر کلمه «بسم الله الرحمن الرحیم» سند هر سوره است و به مخاطب می‌گوید که در تمام زندگی مبدا و نام خدا باید اساس و پایه باشد.

رفیعی بیان کرد: ۲۹ سوره قرآن حروف مقطعه دارد که سوره روم نیز در همان ابتدا حروف مقطعه دارد که این حروف مقطعه معانی خاصی دارد.

وی اظهار کرد: در زمان صدر اسلام دو امپراتوری روم و ایران وجود داشت که در امپراتوری ایران ساسانیان حاکم بودند و خسرو پرویز حاکم ایران بود و رومیان هم در روم حکومت می‌کردند که بین این دو امپراتوری سالیان سال جنگ و نزاع بود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: رومیان مسیحی و ایرانیان هم مجوسی بودند و بین این‌ها همواره درگیری بود و رسول خدا یک نامه به امپراتوری روم نوشت و یک نامه هم به امپراتوری ایران نوشت و محترمانه به اسلام دعوت نمود که خسرو پرویز نامه رسول خدا را پاره نمود اما حاکم روم با نامه رسول خدا محترمانه برخورد کرد.

وی گفت: در زمان رسول خدا بین روم و ایران جنگی روی گرفت و ایرانیان بر رومیان پیروز شدند که مسلمان حجاز از این واقعه ناراحت شدند چون رومیان هم مسیحی بودند و هم با دعوت رسول خدا محترمانه برخورد کرده بودند که در این زمان سوره روم نازل و تاکید شد که رومیان شکست خوردند اما به زودی بعد از این شکست پیروز خواهند شد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: این خبر پیروزی رومیان، یک خبر غیبی از سوی خداوند است که وعده پیروزی به رومیان داده است، این مسئله از معجزات قرآن کریم است که بالاترین الفاظ را برای اراده معانی خود به کار گرفته است.

رفیعی اضافه کرد: از دیگر معجزات قرآن کریم، اعجاز محتوایی و اعجاز علمی قرآن کریم است چرا که از مسائلی در قرآن کریم سخن به میان آمده است که با عقل بشری قابل درک نیست و بعد از ۱۴ قرن بعضی از آن ها کشف شده است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: عدم اختلاف و عدم تضاد آیات قرآن کریم با همدیگر از معجزات بسیار مهم این کتاب آسمانی است و کسانی که مدعی هستند آیات قرآن یک تجربه نبوی است بی‌انصافی کرده‌اند چرا که تمام این آیات از سوی خداوند نازل شده است و نبی خدا فقط ناقل است و از خود چیزی به آیات اضافه نکرده است.

رفیعی یادآور شد: در کمتر از هفت سال خسرو پرویز از رومیان شکست خورد و مسلمانان حجاز به چند جهت از این شکست خوشحال شدند و حتی مردم ایران نیز به هیچ وجه از عملکرد خسرو پرویز راضی نبودند.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: همانا وعده خداوند حق است که در آیه ۶ سوره روم به این مسئله اشاره شده است اما عده‌ای از این مسئله غافل هستند در حالی که خداوند هیچگاه نسبت به وعده‌های خود خلف وعده نخواهد کرد و «صادق‌الوعد» است.

رفیعی گفت: خداوند می‌فرماید امتحان از من است و صبر از شما، رزق از من است و شکرگزاری از شما، بهشت از من و اطاعت از شما، مغفرت از من و توبه از شما، استجابت از من و دعا از شما و قضا از من و رضایت از شما.

انتهای پیام
captcha