اجرای برنامه‌های فرهنگی در پارک‌های قم در شب‌های رمضان
کد خبر: 4129766
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰

اجرای برنامه‌های فرهنگی در پارک‌های قم در شب‌های رمضان

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم از برپایی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه ماه مبارک رمضان در بوستان‌ها و فضاهای سبز قم خبر داد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در پارک‌های قم در شب‌های رمضانبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم، طی سخنانی گفت:‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، موسسات فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات و بسیج برنامه‌های خوبی را برای پس از افطار در بوستان‌ها تدارک دیده‌اند.

وی افزود:‌ امسال نیز همانند سال گذشته در روزهای ماه مبارک مجموعه‌های فرهنگی استان، برنامه جزء خوانی قرآن کریم در بوستان‌ها را با حضور مردم برگزار خواهند کرد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت:‌ مجموعه قرارگاه ۱۹ دی استان و دستگاه‌های فرهنگی فعالیت‌هایی را در خصوص رعایت شأن حضور در شهر کریمه اهل بیت(س) انجام می‌دهند و همچنین در زمینه رعایت حرمت ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی‌های مناسبی را در سطح شهر انجام خواهند داد.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین تمهیدات بسیار خوبی در زمینه مواسات و همدلی و ضیافت‌های افطاری برای محرومین و خانواده‌های کمتر برخوردار، به همت گروه‌های جهادی و مردمی، هیئات و خیرین صورت گرفته است.

مقیمی بیان کرد: استان نیز اقدامات لازم را برای تامین بسته‌های معیشتی موکب‌ها و هیئات با هماهنگی شورای هماهنگی هیئات مذهبی استان انجام داده‌است.

مهدی اصفهانیان‌مقدم، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم نیز گفت: امسال با توجه به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، شهرداری قم طرح بهاری علمداران خدمت را در دستور قرار داده‌است.

وی اضافه کرد: تعدادی از بوستان‌ها آماده‌سازی شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به ماه رمضان، تفریح و گشت و گذار شهروندان غالبا در ساعت‌های بعد از افطار تا قبل از سحر انجام شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم ادامه داد: در بوستان‌های شهر، در کنار تسهیلات رفاهی، غرفه‌های فرهنگی نیز با محوریت سازمان فرهنگی ورزشی آماده شده، که عمدتا شامل مسائل مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب است.

وی گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته، با اداره‌کل تبلیغات اسلامی، در تمام بوستان‌های شهر، برنامه پخش اذان و اقامه نماز جماعت را خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز دراین زمینه گفت: طرح‌ آرامش بهاری ۱۴۰۲ در ۲۷ بقعه متبرکه استان و با حضور ۹۶ نفر از مبلغان اعزامی و بومی به اجرا درآمده‌است.

وی اظهار کرد: دراین راستا خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه برپا و غرفه‌هایی از جمله مشاوره و پاسخگویی به سئوالات شرعی و خانوادگی، کودک و نوجوان، سخنرانی چند رسانه‌ای، عفاف و حجاب، نمایشگاه‌های ترویج وقف، عرضه محصولات فرهنگی و اجرای برنامه‌های شاد و خانوادگی در آن تعبیه شده‌است.

انتهای پیام
captcha