نگاهی به برگزیدگان قمی جشنواره‌های سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 4129513
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
در سالی که گذشت

نگاهی به برگزیدگان قمی جشنواره‌های سراسری قرآن و عترت

در سال ۱۴۰۱ چند جشنواره سراسری قرآن و عترت برگزار شد که در این گزارش به معرفی برگزیدگان قمی این جشنواره‌ها پرداخته شده است.

قرانبه گزارش ایکنا از قم، در سال گذشته در رشته‌های مختلف جشنواره‌های سراسری قرآنی برگزار شد که شرکت‌کنندگان قمی موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند و در سطح ملی و سراسری خوش درخشیدند، اسامی این افراد به همراه رشته مربوطه تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود:

نخستین دوره مسابقات قرآنی اعتاب مقدسه

در نخستین دوره مسابقات قرآنی اعتاب مقدسه، نمایندگان قرآنی مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س) رتبه‌های برتر را کسب کردند. در این دوره از مسابقات رضانژاد تبریزی رتبه سوم مسابقات را در رشته حفظ کل کسب کرد؛ همچنین حمیدرضا مقدسی در رشته قرائت تحقیق نیز رتبه سوم این دوره از مسابقات را به‌دست آورد.

همچنین رتبه نخست رشته حفظ کل از آن احمد دباغ از استادان مرکز قرآن و حدیث شد و محمدعلی فروغی از دیگر اساتید مرکز در این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق رتبه نخست را کسب کرد.

مسابقات کشوری قرآن و عترت دانش آموزان

در مسابقات کشوری قرآن و عترت دانش آموزان در تبریز سیدمحمدصادق‌ حسینی رتبه نخست این مسابقات را کسب کرد.همچنین مهدی اکبری زرین (رتبه اول رشته ترتیل)،محمد مهدی اسدی (رتبه سوم در رشته اذان)، متین قربانی (رتبه چهارم در رشته قرائت تحقیق) و محمد سعید علم‌خواه (رتبه پنجم در رشته قرائت تحقیق) از دیگر نمایندگان مرکز قرآن و حدیث در مسابقات کشوری دانش آموزان بودند که در رشته‌های ترتیل، اذان و قرائت تحقیق رتبه‌های برتر را کسب کردند.

دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه

در این دوره از مسابقات که از دهم تا دوازدهم بهمن‌ماه 1401 با حضور ۵۰ نفر راه یافته به مرحله کشوری در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و دعاخوانی در قم برگزار شد، در رشته حفظ کل، حسین معتمدی دوم و محمدرضا احمدی از قم سوم شد.

مسابقات قرآن و حدیث

در رشته قرائت تحقیق، مهدی متانت و محمداسماعیل خورشید از قم به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند.در رشته قرائت ترتیل، محمدمهدی محمودی از قم اول شد.در رشته دعاخوانی مهدی دهباشی از قم دوم شد.در رشته تفسیر میرمهدی موسوی اصل و مهدی حسن‌پور از قم به طور مشترک دوم شدند.در رشته حفظ و معارف موضوعی علیرضا میرزایی از قم، محمدصادق حق گویان از قم، مسعود گلیفروشانی از قم حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند. همچنین در رشته نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، ناصر کریمی راد از قم اول و سیدمحمدعلی حسینی از قم دوم شدند.

آزمون کشوری مدرک تخصصی قرآن ویژه حافظان

آزمون کشوری مدرک تخصصی قرآن کریم ویژه حافظان که یکی از معتبرترین آزمون‌ها برای محک حافظان قرآن کریم است، همه ساله حافظان قرآن کریم از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که در سال گذشته سه تن از حافظان قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) موفق به کسب مدرک درجه دو معادل مدرک کارشناسی ارشد در این آزمون شدند.

محمدعلی نادری، سجاد وفایی و محمدرضا عالمی از حافظان کل قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت هستند که در آزمون کشوری موفق به کسب مدرک درجه دو شدند.

جشنواره ملی «ترنم وحی»

در این دوره از مسابقات که سومین دوره مسابقات ملی «ترنم وحی» بود، مهدی اکبری از قرآن آموزان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) به عنوان نفر اول و پدیده قرآنی کشور معرفی شد.

مسابقه قرآن ترنم وحی

در این دوره از مسابقات محمدسعید علم‌خواه و محمدحسین اقبالی از دیگر قرآن‌آموزان مرکز قرآن و حدیث موفق به کسب رتبه‌های دوم و پنجم شدند که به این ترتیب نفرات برتر این دوره از مسابقات ملی «‌ترنم وحی» را قرآن‌آموزان مرکز قرآن و حدیث تشکیل می‌دهند.

سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور

در سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که در دانشگاه قم برگزار شد، دانشجویانی از دانشگاه‌های قم حائز رتبه‌های برتر شدند.فرشته صباغیان بیگدلی از پردیس حضرت معصومه(س) قم، رتبه دوم حفظ کل را کسب کرد.در رشته حفظ 20جزء، حسین کریمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم حائز رتبه اول شد.رتبه دوم دعاخوانی را فائزه دمقی از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم کسب کرد. فاطمه سادات چاووشی از پردیس حضرت معصومه(س) قم رتبه اول رشته حفظ نهج‌البلاغه را به دست آورد.

در رشته ترجمه و تفسیر قرآن کریم، ابوالفضل صادقی از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نفر اول شد.مسعود غفاری فینی از دانشگاه علوم قرآن و حدیث قم، رتبه دوم رشته حفظ موضوعی قرآن را کسب کرد.مریم نصیری از پردیس حضرت معصومه(س) قم رتبه اول رشته احادیث اهل بیت(ع) را به دست آورد.جوان از دانشگاه قم سوم مقاله نویسی و خرسندی شایسته تقدیر رشته شعر دانشگاه قم شدند.

مهنوش بهروز

انتهای پیام
captcha