تعاملات موزه فاطمی و موزه دین و زندگی افزایش می‌یابد
کد خبر: 4128941
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

تعاملات موزه فاطمی و موزه دین و زندگی افزایش می‌یابد

هم‌افزایی و تبادل تجربیات در زمینه‌های مختلف از جمله جذب بازدیدکننده به ویژه در مورد تورهای زیارتی و بازدیدهای گروهی و همچنین الگوسازی موزه‌داری اسلامی در نشست مسئول موزه آستان مقدس قم و مسئول موزه دین و زندگی مورد بررسی قرار گرفت.

تعاملات موزه فاطمی و موزه دین و زندگی افزایش می‌یابدبه گزارش ایکنا از قم،  به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام محمدباقر مشکاتی، رئیس اداره موزه فاطمی در راستای تبادل تجربیات و افزایش تعاملات با موزه دین و زندگی واقع در مسجد مقدس جمکران ضمن بازدید از موزه دین و زندگی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده دیدار کرد.

در این دیدار توافق شد که برای هم‌افزایی و تبادل تجربیات در زمینه‌های مختلف از جمله جذب بازدیدکننده به ویژه تورهای زیارتی و بازدیدهای گروهی از دو موزه و همچنین الگوسازی موزه‌داری اسلامی این نشست‌های علمی و همکاری‌های مشترک ادامه پیدا کند.

موزه دین و زندگی زیر مجموعه «موسسه موضوع شناسی احکام فقهی» به عنوان فعالیت ترویجی احکام دینی به صورت ابتکاری و مفهومی از آثار تاکسیدرمی و هنری در راستای ترویج و آموزش احکام شرعی و آموزه‌های دینی بهره می‌گیرد.

رئیس اداره موزه فاطمی در این دیدار ابراز کرد: با توجه پیشینه موزه‌داری در قم و جایگاه این شهر مقدس در ایران و جهان تشیع، بایستی با همفکری بین موزه‌ای؛ گفتمان و الگوی موزه محتواگرای توحیدمحور که در موزه فاطمی اجرا شده است به‌عنوان یک سبک موزه‌داری اسلامی و یک جریان اثرگذار در این عرصه ترویج شود.

یادآور می‌شود، در این دیدار یک کاشی نظیرسازی شده از کاشی‌های بارگاه نورانی بانوی کرامت به مدیر موزه دین و زندگی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha