مسلمانی را در ذکر زبان خلاصه نکنیم
کد خبر: 4128712
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹

مسلمانی را در ذکر زبان خلاصه نکنیم

سخنران حرم بانوی کرامت با تأکید بر این‌که مسلمانی را نباید بر ذکر زبان خلاصه نمود، بیان‌کرد، برای این‌که مسلمان و مؤمن واقعی شویم باید تلاش کنیم و اعتقادات، اخلاق و رفتار خود را اصلاح نماییم؛ اگر انسان اهل فسق و گناه و معصیت باشد، آرام‌آرام از اسلام خارج‌شده، ایمانش با یک دروغ از دست خواهد داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، سخنران حرم بانوی کرامت، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، با اشاره به فرازهایی از دعای مخصوص روزهای پایانی ماه شعبان «اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ» اظهار کرد: بهترین اعمال در ماه شعبان روزه و ذکر مبارک صلوات و هدیه به پیامبر گرامی اسلام(ص) است و شب‌زنده‌داری نیز از والاترین توفیقاتی است که نصیب انسان می‌شود.

وی مناجات با ذات اقدس الهی در سحرگاهان ماه شعبان را از آرزوی بزرگان برشمرد و افزود: مناجات شعبانیه بهترین و ارزنده‌ترین مناجاتی است که برای این ایام ذکرشده است؛ مناجات شعبانیه از حالت ندا شروع و به‌سوی نجوا که تجلی حس نزدیکی به ذات ربوبیت الهی است ادامه پیدا می‌کند. خداوند متعال از رگ گردن به انسان نزدیک‌تر است، لذا این مناجات جزء مناجاتی است که قرب به خداوند متعال را به انسان می‌چشاند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: ذکر صلوات جامع‌ترین دعایی است که در آن توحید، نبوت و امامت نهفته، و آنچه مورد تاکید است این‌که مسلمانی را در ذکر زبان خلاصه نکنیم.

وی افزود: برای این‌که مسلمان و مؤمن واقعی شویم باید تلاش کنیم و اعتقادات، اخلاق و رفتار خود را اصلاح کنیم؛ اگر انسان اهل فسق و گناه و معصیت باشد، آرام‌آرام از اسلام خارج‌شده، ایمانش با یک دروغ از دست خواهد داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاتهرانی در ادامه ضمن تبیین روایاتی به آثار دروغ‌گویی در زندگی اشاره کرد و گفت: اگر در انجام کارها نیت خود را رضایت الهی قرار داده و خدایی عمل کنیم، مشمول لطف، رحمت و برکات ذات اقدس الهی خواهیم شد.

وی افزود: اگر گناه وارد زندگی انسان شود، آدمی را به تباهی می‌کشاند؛ گناه همچون جریان آب زیر ساختمان است، که آرام‌آرام ساختمان را نابود می‌کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به ام‌القرای بودن شهر قم در جهان اسلام و با تأکید بر این‌که چهره این شهر باید متفاوت از دیگر مناطق و تجلی واقعی اعمال مؤمنانه باشد، گفت: حجاب از اجزاء اساسی دین مبین اسلام است و سوره‌های مبارک احزاب و نور بحث‌های مفصلی را در این رابطه دارد؛ قرآن کریم حتی ضمن بیان اهمیت نماز نیز به‌اندازه حجاب وارد در جزئیات نشده است.

وی با اشاره به آیه ۳۱ سوره نور در رابطه با حجاب اشاره کرد و افزود: آیات الهی در رابطه باحجاب می‌فرمایند؛ «وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ» و زنان مؤمن را بگو تا چشم‌ها از نگاه ناروا بپوشند و فروج و اندامشان را از عمل زشت محفوظ دارند و زینت و آرایش خود جز آنچه قهرا ظاهر می‌شود بر بیگانه آشکار نسازند، و باید سینه و بر و دوش خود را به مقنعه بپوشانند و زینت و جمال خود را آشکار نسازند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاتهرانی با تأکید بر این‌که ورود قرآن کریم به بیان جزئیات حجاب، مبین اهمیت حفظ عفت در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: «يا مَعشَرَ الشِّيعَةِ ، إنّكُم قد نُسِبتُم إلَينا، كُونُوا لَنا زَينا، و لا تَكُونُوا عَلَينا شَينا»، اى گروه شيعيان! شما منسوب به ما هستيد. پس مايه زينت ما باشيد، و مايه زشتى و بدنامی ما نباشيد؛ کشوری که داعیه‌دار مکتب اهل‌بیت(ع) است، زیبنده نیست در آن بی‌حجابی و اختلاس وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که در گام نخست باید هرکسی خودش را در جایگاهی که هست، به محاسبه بکشد، بیان کرد: حجاب و عفاف تنها در سوره‌های احزاب و نور، ۱۱ آیه شریفه را به خود اختصاص داده، ۲۲ حکم را برای آن بیان کرده است؛ با تاسف با وجود تمام تائیدات قرآنی و روایی؛ دستگاه‌های متولی حجاب و عفاف در کشور ضعیف عمل کرده‌اند و از قبل فعالیت‌ها ناقص، ضعیف و گاه متضاد انجام شده است و در نهایت عده‌ای بی‌دین الگوی فرزندان سرزمینمان شده‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت ضمن انتقاد از رها بودن فضای مجازی در کشور بابیان این‌که هیچ جای دنیا به‌اندازه کشور ایران فضای مجازی رها نشده است، یادآور شد: در کشورهای غربی قوانین متعددی برای کنترل و مدیریت فضای مجازی اعمال می‌گردد، به‌گونه‌ای که تنها در ایالات‌متحده امریکا ۲۷۰ ماده‌قانونی در رابطه با فضای مجازی تصویب‌شده است، جدیدترین آن ممنوعیت هر نوع تبلیغ از ایران و ایرانی است! این‌هایی که ندای آزادی‌شان گوش فلک را کر کرده چه پاسخی برای چنین رویکرد ایران ستیزی دارند.

وی افزود: در کنار بی‌حجابی، باید با اختلاس، رشوه‌خواری، رانت، فساد اداری و… که از اعمال غیرقانونی است، مقابله شود؛ مؤمن اهل فسق نیست و اگر گناهی را مرتکب شد سریعاً در وادی اصلاح آن قرار خواهد گرفت. هراندازه می‌توانید بیشتر و بهتر مواظبت کنید، ماه رمضان در پیش است، مبادا روزه‌خواری و بی‌ادبی به احکام خدا در جامعه ما باب شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاتهرانی در تلنگری به مسئولان کشور با تأکید بر این‌که هر صندلی که در کشور وجود دارد، مرهون مجاهدت و خون چندین شهید است، اظهار کرد: بندگی خدا را در وجودمان تقویت کنیم؛ اگر آن‌گونه که باید قدردان ماه رجب و شعبان باشیم، قطعاً توفیقاتمان در ماه مبارک رمضان بیشتر خواهد بود. اگر ماه رمضان را قدر بدانیم، شب‌های قدر را درک خواهیم کرد و اگر شب قدر را درک کنیم، دعاهایمان مستجاب خواهد شد. رفاقت باخدا انسان را به همه‌جا می‌رساند و اهل دنیا بودن و بند دنیا شدن آخرت و عاقبتی ندارد.

انتهای پیام
captcha