مکتب اهل بیت(ع) واقف به جایگاه ارزشمند زن است
کد خبر: 4120661
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
حجت‌الاسلام مؤمنی:

مکتب اهل بیت(ع) واقف به جایگاه ارزشمند زن است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مکتب اهل بیت(ع) واقف به جایگاه ارزشمند زن است، گفت: آزادی که اسلام به زن بخشید، آزادی متین، معقول و درخور شخصیت ریحانه زنی است که رکن جامعه و اصلی‌ترین ارکان تربیتی جامعه انسانی به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه در مراسم جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که شامگاه 18 بهمن‌ماه در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه بعثت پیامبر اعظم(ص) در جامعه‌ای که از ارزش‌های انسانی بی‌بهره بود اتفاق افتاد، اظهار کرد: پیامبر(ص) ارزش‌های حقیقی و واقعی را زیر بیرق دین و با شعار «قولوا لا إله إلا الله تفلحوا» برای مردم تبیین کردند و در سایه‌سار این بیرق الهی کمر کفر و جاهلیت شکست و بساط ابوسفیان‌ها جمع شد و خانه خدا از لوث بتان پاک‌ شده و ارزش‌های حقیقی در جامعه حاکم شد.

وی افزود: در زمان حیات رسول‌الله(ص) عده‌ای وقتی دیدند دین در جامعه حاکم شده و خبری از طاغوت و کفر نیست، به تزلزل و تردید افتادند زیرا امورات دوران پیامبر اعظم(ص)، به‌ هیچ‌ عنوان قابل‌ مقایسه و تطبیق با دوران جاهلیت نبود.

مؤمنی با اشاره به اینکه تجلی حقیقی شعار زن، زندگی، آزادی را در زمان بعثت رسول‌الله(ص) می‌توان مشاهده کرد، گفت: آزادی که اسلام به زن بخشید، آزادی متین، معقول و درخور شخصیت ریحانه زنی است که رکن جامعه و اصلی‌ترین ارکان تربیتی جامعه انسانی به‌شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه جز در شریعت الهی اسلام و مکتب اهل‌ بیت(ع)، هیچ دین و اندیشه‌ای واقف به جایگاه ارزشمند و والای زن نیست، یادآور شد: خالق و رب ما این‌قدر برای بانوی بافضیلت و باکرامت ارزش قائل است؛ وقتی جبرئیل خدمت خاتم‌الانبیا(ص) نازل می‌شوند، سلام و درود خداوند متعال به خدیجه کبری(س) را ابلاغ می‌کنند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: اینکه آمریکا و وهابیان توطئه‌ها و دسیسه‌های شومی را مبتنی بر سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در پیش می‌گیرند، نشان‌دهنده تأثیر اندیشه اهل‌ بیت(ع) و انقلاب اسلامی در خانه به خانه توطئه‌افکنان علیه اسلام راستین است.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۵۴ سوره مائده در رابطه با برانگیختن گروهی از مؤمنان جهادگر و مقتدر در مقابل کفار اظهار کرد: آیه شریفه در مقام تهدید سست‌ ایمان‌ها و مرتدشدگان است و تأکید دارد که هیچ‌گاه نباید نگران ریزش‌های حقانیت دین بود.

مؤمنی با تأکید بر اینکه ریزش‌های سست عنصران، تجلی‌بخش رویش‌های مقاوم و استوار است، تصریح کرد: در روایتی از پیامبر اعظم(ص) نقل است که مصداق آیه شریفه ۵۴ سوره مائده، هموطنان سلمان فارسی معرفی کرده، می‌فرمایند: «اگر ایمان در ثریا باشد، عده‌ای از ایرانیان آن ایمان را به دست خواهند آورد.»

وی با بیان اینکه براساس سنت الهی اگر قدردان و شاکر امانت‌های الهی نباشیم، توفیقات از ما گرفته خواهد شد، یادآور شد: علی‌رغم تمام سختی، مشکلات، کمبودها و کاستی‌ها، اعتقاد داریم که نباید اصل، اساس و ریشه ایمان به امانت الهی مخدوش شود، زیرا اگر امانت‌دار خوبی نباشیم این موهبت الهی از ما گرفته خواهد شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه خداوند متعال در یاری دین الهی محتاج هیچ بشر و گروهی نیست، بیان کرد: متأسفانه عده‌ای با توجیهات مختلف تمام تلاش و همت خود را برای حفظ سست عنصران به‌کار می‌گیرند؛ در عین توجه به جذب حداکثری و دفع حداقلی، هیچ‌گاه نباید نگران ریزش‌ها بود.

وی با اشاره به فرازهایی از آیه 38 سوره محمد «…وَإِنْ تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُم» گفت: روی برگرداندن، توفیق را از انسان سلب می‌کند، اگر نسبت به نظام اسلامی که قطعاً عنایت الهی و نظر خاص حجت‌ بن الحسن(عج) را با خود همراه داشته، مردمی محکم و استوار نسبت به آرمان‌های الهی دارد، شک و تردید داشته، قدردان این نعمت نباشیم، توفیق الهی از ما گرفته خواهد شد.

مؤمنی با اشاره به ویژگی‌های مؤمنان جهادگر و مقتدر در آیه ۵۴ سوره مائده بیان کرد: اینان محب خدا هستند و خداوند محب ایشان است و چیزی غیر خدا در وجودشان نیست، در مقابل مؤمنان فروتن و متواضع و نسبت به کافران سرافراز هستند، اهل مجاهده در راه خداوند متعال هستند، مقاوم در مقابل تهاجم بوده، هیچ زخم‌زبان و توهینی نمی‌تواند مانع راهشان شود.

انتهای پیام
captcha