برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در بقاع متبرکه آستارا برگزار می‌شود
کد خبر: 4120009
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
به‌مناسبت دهه فجر

برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در بقاع متبرکه آستارا برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی و تبیینی در جوار بقاع متبرکه با هدف غنای دینی و معرفتی زائران مورد توجه قرار دارد، گفت: از ابتدای سال‌جاری ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه آستارا اجرا شده است.

امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا

حسن مرواریدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان با بیان اینکه وجود بقاع متبرکه در هر منطقه یکی از ظرفیت‌ها در راستای جذب زائر و رونق گردشگری مذهبی است، اظهار کرد: در شهرستان آستارا پنج امامزاده ثبت شده توسط اداره اوقاف و امور خیریه وجود دارد، همه این امامزادگان واجب التعظیم مورد استقبال و احترام اهالی منطقه و همچنین گردشگرانی است که برای زیارت و گردشگری مذهبی به این شهرستان سفر می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی و تبیینی در جوار بقاع متبرکه با هدف غنای دینی و معرفتی زائران مورد توجه قرار دارد، افزود: از ابتدای سال‌جاری ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه آستارا اجرا شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا با اشاره به اینکه مخاطبین این برنامه‌ها عموم مردم و زائران هستند، گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته در خصوص برگزاری هر مراسم، استقبال بسیار خوب بوده و شاهد حضور قابل توجه شهروندان در این برنامه‌ها بودیم.

مرواریدی در خصوص برخی از این فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی گفت: اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی شامل طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی، دهه کرامت، نشاط معنوی، جشن ولایت علوی و بصیرت عاشورایی و همچنین برنامه سواره یاس نبوی از این جمله هستند.

وی بیان کرد: برنامه‌های جانبی مانند سبک زندگی، کرسی گفتمان انقلاب اسلامی، برگزاری محافل انس با قرآن، مراسم جزءخوانی در ماه مبارک رمضان، برگزاری کرسی تلاوت قرآن، برگزاری مسابقات قرآن مرحله شهرستانی و اعزام نفرات برتر به مسابقات استانی، اعزام مبلغین سازمان اوقاف و امور خیریه به منطقه در مناسبت‌های مختلف از دیگر برنامه‌ها هستند.

رئیس اوقاف آستارا با تأکید بر اینکه یکی از بقاع متبرکه‌ای که بسیار مورد توجه زائران قرار دارد، حرم مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است، گفت: این بقعه متبرکه در بخش لوندویل پنج کیلومتر قبل از شهر آستارا واقع شده است.

مرواریدی تصریح کرد: مرکز افق امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا در سه شاخه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت دارد که از جمله فعالیت‌های قرآنی این مرکز برگزاری محافل انس با قرآن در مناسبت‌های مختلف، مراسم جزءخوانی در ایام ماه مبارک رمضان، کرسی‌های تلاوت و کلاس‌های آموزش قرائت قرآن به‌صورت هفتگی می‌توان اشاره کرد.

مرواریدی گفت: برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های صلواتی در صحن امامزادگان شریف و برگزاری مراسم تبیینی بصیرتی با رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی، مجالس سخنرانی، مداحی و مولودی خوانی در مناسبت‌های مختلف سال از جمله فعالیت‌های فرهنگی این مرکز هستند. در زمینه اجتماعی این مرکز  برای محرومیت‌زدایی طرح «قرار دوازدهم» را با نیت تعجیل در فرج امام زمان(عج) در دستور کار خود دارد که این طرح در بقاع متبرکه سراسر کشور در دوازدهم هر ماه با توزیع بسته ارزاق در بین نیازمندان اجرا می‌شود.

مرواریدی تأکید کرد: مرکز افق امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا توانسته با هم‌افزایی گروه‌های جهادی و تعامل با نهادهای حمایتی نظیر بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خدمات اجتماعی خود را گسترش داده و گام‌های مؤثری در راستای محرومیت‌زدایی بردارد. از جمله خدمات اجتماعی این مرکز در سال‌جاری توزیع ۵۷۲ بسته ارزاق، توزیع ۵۰ بسته تحصیلی، اهدای یک‌سری جهیزیه به ارزش ۳۵ میلیون تومان، توزیع هفت بخاری و دو آبگرمکن، توزیع ۱۰ بسته نوزادی و اهدای ۱۰ پارچه چادری اشاره کرد.

مرواریدی گفت: این مرکز همچنین با هدف اشتغالزایی، حمایت از مشاغل خرد و خانگی و فروش محصولات محلی در ایام دهه مبارکه فجر بازارچه «شمیم خدمت» را در صحن امامزادگان سیدابراهیم و سیدقاسم(ع) راه‌اندازی خواهد کرد؛ تنها منبع مالی این مرکز کمک‌های مردمی و حمایت خیرین است.

انتهای پیام
captcha