فیلم‌های چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم اکران می‌شود
کد خبر: 4119906
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶

فیلم‌های چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم اکران می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: امسال 16 فیلم در قالب جشنواره فیلم فجر در استان قم اکران می‌شود و سالن سینما تربیت با ۳۳۵ صندلی، سالن سینمایی بازار شهر با ۳۰۰ صندلی و سالن سینما ونوس با ۲۲۰ صندلی از ۱۷ تا ۲۴ بهمن‌ماه با قیمت بلیط ۳۵ هزار تومان میزبان این فیلم‌ها در استان قم هستند.

به گزارش ایکنا از قم، امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در نشست خبری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم که امروز 16 بهمن‌ماه در سالن جلسات شهید آوینی قم برگزار شد، اظهار کرد: امسال 16 فیلم در قالب جشنواره فیلم فجر در استان قم اکران می‌شود و سالن سینما تربیت با ۳۳۵ صندلی، سالن سینمایی بازار شهر با ۳۰۰ صندلی و سالن سینما ونوس با ۲۲۰ صندلی از ۱۷ تا ۲۴ بهمن‌ماه با قیمت بلیط ۳۵ هزار تومان میزبان این فیلم‌ها در استان قم هستند.

وی بیان کرد: استان قم دارای ۷ سینما و پردیس سینمایی و در مجموع ۱۳ سالن نمایش و ۲ هزار و ۴۰۰ صندلی است که سالن سینمایی باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی استان قم نیز در حال تجهیز است و با تکمیل آن ۴۰۰ صندلی دیگر به مجموع صندلی‌های سینمایی استان قم افزوده می‌شود.

عموزاده به تشریح برنامه‌های اجرایی حوزه سینما در سال جاری پرداخت و گفت: برگزاری مراسم مهر سینمای ایران با هدف تکریم و تجلیل از هنرمندان این عرصه، افتتاح پردیس سینمایی بازار شهر، مشارکت و حمایت از برگزاری جشنواره فیلم ۱۷ در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم، برپایی کارگاه‌های مختلف آموزشی ویژه فعالان حوزه سینما، مشارکت در برگزاری اولین دوره جشنواره فیلم علم و فناوری، مشارکت در جشنواره فیلم نامه نویسی شهادت قلم، سفر معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و انعقاد تفاهم نامه جهت گسترش و حمایت از فعالیت‌های سینمایی در استان از جمله این برنامه‌ها بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: رایزنی و حمایت از فیلم سینمایی «نهرخین» با محوریت زندگی سردار شهید مهدی زین‌الدین و رزمندگان سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم به کارگردانی جواد افشار، حمایت از طرح‌های سینمایی در قالب تسهیلات جدول ۱۷، اکران فیلم‌های جشنواره حقیقت و جشنواره فیلم عمار، برنامه‌ریزی و مشارکت در اکران فیلم‌های جشنواره مقاومت و هم‌چنین برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی «هشت نوشت» از دیگر فعالیت‌های سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ مرکز آموزشی و ۳۱ مؤسسه سینمایی در استان قم مشغول فعالیت هستند، افزود: ۹۲ فیلم کوتاه داستانی و پویانمایی، ۳۶ فیلم مستند و ۸ فیلم نیمه بلند از جمله آثار تولید شده توسط هنرمندان استان قم است؛ هم‌چنین از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۲۴ فیلم در سینماهای قم اکران شد که در این مدت ۱۹۱ هزار و ۴۴۰ نفر از شهروندان قمی به تماشای این فیلم‌ها نشستند و فروش گیشه سینماهای استان نیز در مجموع ۴ میلیارد و ۴۴۵ میلیون تومان بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در رابطه با نمایشگاه «کتاب دین» اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور ناشران بین‌المللی، ملی و استانی بعد از چند سال تعطیلی، از ۲۶ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های قم در خیابان خاکفرج برپا خواهد شد که در آن 100 ناشر فعال در حوزه دین حضور دارند و کتاب‌ها با تخفیف ۴۰ درصدی به علاقمندان عرضه می‌شود.

در ادامه رضا ابوذر مدیر انجمن سینمای جوان قم از برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی «هشت بهشت» در قم خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوع فیلمنامه نویسی دفاع مقدس، شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان امنیت و سلامت برگزار می‌شود.

ابوذر بیان کرد: در همین راستا، ۱۵۰ فیلمنامه به دبیرخانه ارسال شد که در دست هیئت انتخاب است و ۳۰ بهمن‌ماه نتیجه کار هیئت انتخاب مشخص می‌شود که نزدیک به ۳۰ اثر به بخش مسابقه معرفی می‌شود و در اختیار داوری قرار می‌گیرد؛ اختتامیه این جشنواره نیز ۱۳ اسفندماه همزمان با روز جوان، در تالار مرکزی قم با اهدای جوایز به آثار برتر برگزار می‌شود.

در ادامه محمدکاظم رضوانی، مدیر خانه فرهنگ و هنر ملل در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا در رابطه با فعالیت‌های خانه فهم بیان کرد: با توجه به سیاست‌گذاری انجام شده، این خانه مرکزی تعاملی برای همه هنرمندان اعم از ایرانی و خارجی است و برنامه‌های مختلف در مرحله بررسی است و برنامه‌های مختلفی نیز برگزار شده است.

وی افزود: برگزاری شب شعر مشترک با 8 کشور و اتحادیه آفریقا، برگزاری رویدادهای ملی و مذهبی کشورهای مختلف، برگزاری شب شعر همدردی به مناسبت چهلم شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ، مشارکت و همکاری با تشکل‌های فرهنگی هنری بین‌المللی، نمایشگاه عکس لبخند فاطمی و تجلیل از خادمان فرهنگی از جمله این فعالیت‌ها بوده و در حال حاضر نیز انجمن خوشنویسان، انجمن نمایش و انجمن ناشران در این محل فعال هستند و خدمات ارائه می کنند.

مدیر خانه فهم اظهار کرد: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت قم نیز برنامه‌های قرآنی را در پیش رو دارند و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در 30 شب ماه رمضان، 30 کشور مختلف و ایران با نام شب‌های قرآنی، برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری برگزار کنند.

انتهای پیام
captcha