میزبانی جشنواره موسیقی نواحی در کرمان ماندگار شد
کد خبر: 4119680
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳

میزبانی جشنواره موسیقی نواحی در کرمان ماندگار شد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات سفر وزیر ارشاد به کرمان، گفت: ماندگاری جشنواره موسیقی نواحی در کرمان و ایجاد دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری مقاومت در کرمان از جمله این مصوبات بود.

محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، عصر روز گذشته، ۱۵ بهمن‌ماه در مراسم افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان با گرامیداشت دهه فجر و تقدیر از تمام کسانی که برای به پایان رساندن و افتتاح این تالار کرمان تلاش کردند، بیان کرد: به اذعان همه کارشناسان تالار فرهنگ و هنر کرمان مجموعه‌ای فاخر و جامع‌ است.

وی از موافقت وزیر ارشاد برای ماندگاری جشنواره موسیقی نواحی در کرمان خبر داد و گفت: امسال به‌دلیل مشکلاتی که وجود داشت نتوانستیم میزبان جشنواره موسیقی نواحی در کرمان باشیم اما این جشنواره حدود ۱۵ سال است که در کرمان برگزار می‌شود و با توجه به امکانات فنی مناسب انتظار مردم کرمان این است که برگزاری این جشنواره در کرمان استمرار پیدا کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ایجاد دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری مقاومت در کرمان، گفت: امروز پرچم اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جریان مقاومت خلاصه شده و علمدار این جریان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است لذا با توجه به وجود مزار مطهر سردار سلیمانی در کرمان درخواست ما این است دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری مقاومت در کرمان ایجاد شود.

وی از موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تدوین کتاب تاریخ مطبوعات کرمان خبر داد و افزود: پیشنهادی برای تشکیل کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در استان کرمان برای به‌کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی استان در حوزه فرهنگ و هنر ارائه شده و برای تشکیل این کارگروه توافق شد. همچنین خبر خوب دیگر موافقت سازمان برنامه و بودجه با تخصیص اعتبار و در نظر گرفتن بخشی از منابع بنگاه‌های اقتصادی برای حوزه فرهنگ و هنر است.

پورابراهیمی با اشاره به تهیه فیلمی در خصوص قبه سبز(یکی از بناهای تاریخی و مهم کرمان) با همکاری مؤسسه فارابی گفت: یکی از موضوعات مهم بیمه هنرمندان و به‌ویژه خبرنگاران است که سعی داریم در این حوزه به‌ویژه در خصوص سهم بیمه کارفرما برای مجموعه خانه مطبوعات مشکلات را حل کنیم.

 

انتهای پیام
captcha