قم مرکز شعر آیینی کشور شود
کد خبر: 4118483
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
آیت‌الله سعیدی:

قم مرکز شعر آیینی کشور شود

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ما نسبت به قم یک تعصب ولایی داریم، گفت: همانطور که رهبر نهضت ما در قم پرورش یافتند و حوزه علمیه و جایگاه‌های معنوی مانند مسجد مقدس جمکران در این شهر وجود دارد باید ادبیات فاخر ولایی و آیینی هم در این شهر رشد پیدا کند و شهر مقدس قم مرکز شعر ولایی و آیینی کشور باشد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در دیدار با جمعی از شاعران آیینی استان قم که امروز دهم بهمن‌ماه، در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه در اشعار مربوط به اهل بیت(ع) به‌ویژه حضرت ولی عصر(عج) باید امیدآفرینی به آینده موج بزند، اظهار کرد: حضور شاعران در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و برپایی محافل شعر در حرم مطهر باعث می‌شود که این اشعار نور بگیرد و بیشتر موجب تقویت مسیر اهل بیت(ع) باشد.

وی با اشاره به محافل شعری که در حضور مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، گفت: باید نکاتی که مقام معظم رهبری به عنوان خط راه تعیین می‌کنند تبدیل به سرفصل شود و همراه با تجربیات، معلومات و معنویات اساتیدی مانند استاد مجاهدی به شاعران جوان منتقل شود که این کاری شایسته است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: استخوان‌بندی شاعران جوان باید در محضر اساتید پیشکسوتی مانند استاد مجاهدی شکل بگیرد تا این مسیر همچنان ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما نسبت به قم یک تعصب ولایی داریم، گفت: همانطور که رهبر نهضت ما در قم پرورش یافتند و حوزه علمیه و جایگاه‌های معنوی مانند مسجد مقدس جمکران در این شهر وجود دارد باید ادبیات فاخر ولایی و آیینی هم در این شهر رشد پیدا کند و شهر مقدس قم مرکز شعر ولایی و آیینی کشور باشد.

سعیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اهل مبالغه نیستند، گفت: اینکه ایشان فرمودند تأثیر یک شعر می‌تواند از سخنرانی بیشتر باشد مبالغه نیست بنابراین شاعران جایگاه ویژه‌ای دارند و باید قدر این جایگاه را بدانند.

یادآور می‌شود، در ابتدای این دیدار محمدعلی مجاهدی و تعدادی از شاعران آیینی استان قم به شعرخوانی پرداختند.

انتهای پیام
captcha