رویداد بزرگ ایران مقتدر به مناسب دهه فجر برگزار می‌شود
کد خبر: 4118370
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

رویداد بزرگ ایران مقتدر به مناسب دهه فجر برگزار می‌شود

جانشین فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ ایران مقتدر در ایام الله دهه فجر افزود: بخش های مختلف این رویداد شامل پویش نور امید، پویش محله امید، پویش صدای انقلاب، پویش ایستگاه انقلاب و غیره می‌شود.

رویداد بزرگ ایران مقتدر به مناسب دهه فجر برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، مهدی کبیری‌پور، جانشین فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۱۰ بهمن‌ماه به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ها و مراسمات دهه فجر با بیعت با آرمان‌های امام راحل(ره) آغاز می‌شود و نیروهای مسلح از حرم حضرت معصومه(س) به سمت بیت امام خمینی(ره) حرکت می‌کنند و با گلباران به صورت نمادین تجدید بیعت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ ایران مقتدر در ایام الله دهه فجر افزود: بخش‌های مختلف این رویداد شامل پویش نور امید، پویش محله امید، پویش صدای انقلاب، پویش ایستگاه انقلاب، پویش چی بودیم چی شدیم، مسابقه قله‌های دنیا و مسابقه کتابخوانی می شود که مخاطبان می‌توانند آثار و تولیدات خود را از فضای مجازی در ایتا ارسال کرده و پس از داوری، برگزیدگان آثار در قالب اردو تشویق می‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب بیان کرد: ۶۰۰ بسته فرهنگی علاوه بر سایر بسته‌ها که در اختیار پایگاه‌های بسیج و مساجد قرار می‌گرفت، در اختیار مساجد قرار داده می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های ۱۰ شب ۱۰ هیئت به کمک هیئت‌های مذهبی در این ایام برگزار می‌شود ‌که هر شب یک هیئت برنامه ویژه‌ای دارد، همچنین مسابقات قله‌های دنیا در حوزه دانش بنیان در محورهای علوم جدید شامل سلول های بنیادی، پزشکی هسته ای، فناوری رویدادی و پهبادی برگزار می شود و افراد علاقه مند می‌توانند آثار خود را در قالب روزنامه دیواری، اینفوگرافی، موشن، نماهنگ و غیره ارائه دهند.

کبیری پور با اشاره به برگزاری پویش محله امید افزود: علاقه مندان در این پویش می‌توانند از تریین و آذین‌بندی‌های محله، مسجد و غیره عکس و کلیپ یک دقیقه‌ای تهیه و ارسال کنند.

وی بیان کرد: در پویش ایستگاه انقلاب، ۱۰ ایستگاه فرهنگی شامل ۶ ایستگاه در شهر قم، یک ایستگاه در پردیسان و ایستگاه‌هایی در کهک و جعفرآباد دایر می شود.
وی گفت: در پویش نور امید با مشارکت شهرداری، فراجا و غیره نورافشانی گسترده ای در همه محلات برگزار می‌شود و تولیدات در قالب عکس و فیلم ارائه می شوند، همچنین در مسابقه گزارش امید خبرنگاران جوان و نوجوان برنامه های پربازدید را گزارش می‌دهند.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب ابراز کرد: علاقه‌مندان در پویش صدای انقلاب می‌توانند از اتفاقات شب ۲۲ بهمن که شامل تکبیر گویی شب و راهپیمایی ۲۲ بهمن است، محصولاتی تولید کنند.
 

وی گفت: مسابقه کتابخوانی از کتاب ایران مقتدر برگزار و سوالات به صورت مجازی پاسخ داده می‌شود و علاقه مندان می‌توانند کتاب را به صورت مجازی تهیه کنند، همچنین تهیه محصولات تدوینی از این کتاب نیز از دیگر اقدامات است.

کبیری پور با اشاره به فضاسازی در مساجد، محلات، پایگاه ها و مدارس به مناسبت دهه فجر افزود: اردوی راهیان نور دانش آموزی آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد، همچنین یادواره شهدا نیز برگزار می‌شود، همچنین امسال برخی از برنامه‌های عملیاتی و رزمایش را به صورت صامت برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: ۹۰ خانه سبز در مساجد و محلات آسیب پذیر ایجاد که به الگویی کشوری نیز تبدیل شده است، همچنین ۳۵ خانه اعتماد برای پیشگیری از اعتیاد و حمایت از خانواده‌ها راه اندازی شده است.

وی گفت: کمپ کرامت برای ترک اعتیاد معتادان به مواد مخدر راه اندازی شده است و با اجازه دادستان افراد پذیرش می‌شوند و در حال افزایش ظرفیت تا ۴۰۰ نفر هستیم.

جانشین فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب گفت: با همکاری با وزارت نیرو، ۱۹ روستا آبرسانی و مشکلات آب برای بلند مدت حل می‌شود و در فاز بعدی با همکاری وزارت نیرو مشکل آبرسانی به روستاهای دیگر ‌نیز مرتفع خواهد شد.

الهام حلاجیان

انتهای پیام
captcha