۹ مدرسه علمیه چهارمحال‌وبختیاری میزبان محافل قرآنی شدند + عکس
کد خبر: 4118318
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

۹ مدرسه علمیه چهارمحال‌وبختیاری میزبان محافل قرآنی شدند + عکس

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برپایی محافل انس با قرآن در ۹ مدرسه علمیه سراسر استان از ابتدای هفته جاری به تشریح جزئیات این محافل قرآنی پرداخت.

محافل انس با قرآن در مدارس علمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مؤذنی، معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به حضور قاریان و حافظان ملی و بین‌المللی در استان از ابتدای هفته جاری، اظهار کرد: این چهره‌های قرآنی کشور با هدف برپایی محافل انس با قرآن کریم در مدارس علمیه و مساجد شهرستان‌های مختلف میهمان استان هستند.

وی با ابراز تأسف از اقدام برخی کوردلان در کشورهای غربی مبنی بر اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و قرآن‌سوزی، ادامه داد: برپایی محافل انس با قرآن در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر و در راستای پاسخ به این دست اقدامات شنیع در دستور کار قرار گرفت.

مؤذنی بیان کرد: این محافل قرآنی در واقع یک پیشواز از ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی است که با دعوت از اساتید قرآنی شکل گرفت؛ همچنین ایجاد فضای قرآنی در ماه پر برکت رجب در دستور کار قرار داشت و این محافل با هدف آموزش و ترویج قرآن کریم در بین عامه مردم و به‌ویژه طلاب حوزه علمیه استان برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان در خصوص چهره‌های قرآنی حاضر در این محافل قرآنی، تصریح کرد: «حجت‌الاسلام مهدی معتمدی»، حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه و «حسین معتمدی»، حافظ بین‌المللی قرآن و طلبه حوزه علمیه و «سلمان اصل غوابش» قاری ملی و طلبه حوزه علمیه از روز شنبه هشتم بهمن‌ماه با حضور در شهرستان‌ها و مدارس علمیه استان محافل نورانی انس با قرآن را برگزار کردند که امروز دهم بهمن‌ماه، برپایی محفل انس با قرآن در مسجد جامع فارسان پایان‌بخش این برنامه‌ها خواهد بود.

مؤذنی ادامه داد: شهرهای لردگان، بروجن، گندمان، اردل، هفشجان و فرخشهر در ۲ روز گذشته میزبان این چهره‌های قرآنی در مدارس علمیه یا مساجد بودند و امروز این برنامه با برپایی ۲ محفل در حوزه علمیه ولایت و موقوفه قرآنی حسینیه امامیه شهرکرد ادامه می‌یابد و امشب در فارسان به پایان می‌رسد.

وی با تصریح اینکه این محافل قرآنی با حضور پرشور طلاب و عموم مردم برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای بود که با همکاری آموزش و پرورش، دانش‌آموزان مدارس اطراف مدارس علمیه امکان حضور در این محافل قرآنی داشته باشند و از عموم مردم نیز جهت حضور در مساجد و شرکت در محافل انس با قرآن دعوت به‌عمل آمد که به‌ویژه در مسجد مدنی بروجن و مسجد جامع فرخشهر استقبال خوبی را شاهد بودیم.

انتهای پیام
captcha