یادواره ۲۱ شهید اطلاعات عملیات سپاه چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4118157
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

یادواره ۲۱ شهید اطلاعات عملیات سپاه چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

همزمان با چهلمین سالگرد شهادت معجزه انقلاب، شهید حسن باقری، یادواره 21 شهید اطلاعات و عملیات سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم ع

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، همزمان با چهلمین سالگرد شهادت معجزه انقلاب، سردار شهید حسن باقری و بزرگداشت شهدای اطلاعات عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت ارتباط تصویری با مراکز استان‌های کشور، یادواره 21 شهید اطلاعات و عملیات سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) در حاشیه این مراسم یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه بیش از سه هزار و 500 شهید اطلاعات عملیات سپاه کشور و 21 شهید اطلاعات و عملیات سپاه چهارمحال و بختیاری در قالب تیپ همیشه سرافراز قمربنی هاشم(ع)، گفت: یکی از موضوعات مهم در دوران دفاع مقدس نقش اطلاعات و عملیات در اجرای عملیات های متعدد بود.

اکبری افزود: آشنایی و پیگیری وضعیت دشمن از نظر تجهیزاتی و نیروی انسانی و شناسایی استعداد دشمن جزو موفقیت‌های دوران دفاع مقدس می‌باشد.

وی، تأکید کرد: حفظ اسرار از ویژگی‌های رزمندگان اطلاعات و عملیات بود که با نفوذ به عمق خاک دشمن به دنبال کسب اطلاعات کامل از سازمان و تجهیزات و توان دشمن بودند.

سردار اکبری تصریح کرد: امروز به مناسبت سالگرد شهادت شهید حسن باقری، در سراسر کشور با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح یادواره شهدای اطلاعات و عملیات به صورت ارتباط تصویری برگزار شده است.

سردار علی افضلی، جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) نیز در این مراسم گفت: در آستانه چهلمین سالگرد معجزه انقلاب و نابغه اطلاعاتی جنگ شهید حسن باقری، یادواره شهدای اطلاعات و عملیات سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شده است.

افضلی با اشاره به آیه شریفه 69 از سوره مبارکه عنکبوت، افزود: شهدا مصداق آیه شریفه «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ» هستند.

وی نقش شهدای اطلاعات و عملیات با انجام مأموریت های سخت و طاقت فرسا در دوران جنگ را اثرگذار دانست و گفت: این عزیزان به صورت ویژه و مبتکرانه با خلاقیت‌ها و شجاعت و شهامت در راه کسب اطلاعاتی بودند، که نیازمند طرح‌ریزی و طراحی عملیات‌ها برای مبارزه و مقابله با تجاوز همه جانبه رژیم بعث عراق بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم یادواره با اهدای لوح از خانواده‌های معظم شهدای اطلاعات عملیات سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در حسینیه آیت‌الله بهاءالدینی سپاه استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha