ضرورت ترویج ورزش پهلوانی بین نسل جوان
کد خبر: 4118006
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
حجت‌الاسلام مطیعی تأکید کرد:

ضرورت ترویج ورزش پهلوانی بین نسل جوان

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: باید نوجوانان و جوانان به سمت ورزش پهلوانی سوق داده شوند تا شاهد حضور قشر جوان به گود زورخانه‌ها باشیم.

ضرورت ترویج ورزش پهلوانی در بین نسل جوان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، امروز، 9 بهمن در جمع پیشکسوتان و اعضای هیئت ورزش پهلوانی گفت: میلاد حضرت علی (ع) یک سنت حسنه است که این مراسم باید در گود زورخانه با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود.

وی با بیان اینکه ذکر و نام امیرالمؤمنین(ع) در زندگی تأثیر فراوانی دارد و برای ورزشکاران ورزش پهلوانی افتخار است، افزود: ورزشکاران در مکان مقدسی ورزش می‌کنند که در آن نام امام علی(ع) و ائمه‌ اطهار ذکر می‌شود.

حجت‌الاسلام مطیعی ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص ترویج ورزش پهلوانی تأکیدات فراوانی داشته که در این راستا و ورزش باستانی طبق معارف اسلامی باید پیش رود.

وی با اشاره به اینکه باید نوجوانان و جوانان به سمت ورزش پهلوانی سوق داده شوند تا شاهد حضور قشر جوان به داخل گود زورخانه‌ها باشیم متذکر شد: این ورزش باید با نام ایران در سراسر جهان فراگرفته شود تا دیگران هم از این ورزش که هم به پرورش روح و هم به پرورش جسم می‌پردازد بهره‌مند شوند.

نواخته شدن زنگ انقلاب توسط مرشدین زورخانه

همچنین سلیمان دهرویه، رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان سمنان با بیان اینکه امسال میلاد حضرت علی(ع)  با دهه فجر تقارن پیدا کرده یادآور شد: قرار است برای اولین بار در کشور زنگ انقلاب توسط مرشدین زورخانه در این مراسم نواخته شود.

وی در خصوص استعدادیابی و ترویج ورزش پهلوانی در شهرستان، گفت: هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان در سالهای گذشته به صورت محله‌محور با مشارکت جوانان، نوجوانان و مرشدان در محله‌های آسیب‌پذیر شهر حضور پیدا می‌کردند و به انجام ورزش زورخانه ای می‌پرداختند.

دهرویه ایجاد نشاط و شادابی و امید در بین آحاد مردم را از اهداف این اقدام برشمرد و افزود: نواختن ضرب و صدای مرشد موجب نشاط می‌شود و در هر جامعه‌ای که نشاط و شادابی و امید بیشتر باشد به دنبال آن آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

به گفته وی؛ اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان سمنان فضاسازی لازم جهت جذب و آموزش سنین نوپاست که بر این اساس با هماهنگی‌های صورت گرفته زورخانه شهیدان بستان سمنان به عنوان مرکز آکادمیک ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، آماده ثبت‌نام ورزشکاران در رده‌های مختلف سنی زیر نظر مربیان و مرشدین مجرب است.

انتهای پیام
captcha