گرامیداشت سالروز حمله به مسجد کبک در مونترال
کد خبر: 4117948
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

گرامیداشت سالروز حمله به مسجد کبک در مونترال

مسجد مونترال میزبان مراسم بزرگداشتی در سالگرد حمله به مسجد شهر کبک بود.

به گزارش ایکنا به نقل از Montreal City News، مسجد و مرکز اسلامی وردون (MAC Verdun) جمعه، 7 بهمن میزبان تجمعی در مونترال بود.

این تجمع تقریباً یک ماه پس از آن که ساختمان این مسجد و دو نمازگزار مورد هدف فردی قرار گرفت، برگزار شد.  

سامر النیز(Samer Elniz)، هماهنگ کننده ارتباطات انجمن مسلمانان کانادا (Muslim Association of Canada) در کبک، گفت که این حادثه باعث ترس مسلمانان در وردون شد، زیرا یادآور چگونگی هدف قرار گرفتن مسجد شهر کبک قبل از حمله بود.

او گفت: ما 29 ژانویه (روز حمله به مسجد کبک) و اقدام یک ماه پیش را که اینجا رخ داد به یاد داریم. موضوع اسلام‌هراسی هنوز حل نشده و همیشه باعث ترس و نگرانی است. ما اینجا هستیم تا این مسائل را فراموش نکنیم و امید داشته باشیم دیگر تکرار نشود.

شش سال پیش، حمله مسلحانه به مسجد کبک سیتی توسط فردی مسلح در 29 ژانویه 2017 و هنگام نماز عصر 6 کشته بر جای گذاشت.

یک ماه پیش تصاویری از دوربین‌های مسجد و مرکز اسلامی وردون در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که دو نمازگزار مرد را نشان داد که به سمت مسجد می‌روند. به نظر می‌رسید یکی از آنها تلفنش را بیرون آورده و در حال فیلمبرداری از این حادثه بوده است. ناگهان، این ویدئو مردی را نشان می‌دهد که به دنبال آنها می‌دوید. این مرد سپس سعی کرد به زور وارد ساختمان شود اما نمازگزاران در را بسته بودند.

بنا بر گزارش‌ها، او قبل از رفتن، نمازگزاران را تهدید و به دین آنها توهین کرده بود. تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha