85 مسجد البرز میزبان مراسم معنوی اعتکاف می‌شوند
کد خبر: 4117918
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

85 مسجد البرز میزبان مراسم معنوی اعتکاف می‌شوند

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی البرز گفت: امسال پس از سه سال محدودیت‌های کرونایی مراسم اعتکاف به‌صورت کاملا حضوری در 85 مسجد استان برگزار می‌شود.

مراسم اعتکاف

حجت‌الاسلام محمد صفوی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه 85 مسجد استان برای میزبانی مراسم معنوی اعتکاف آماده شده‌اند، اظهار کرد: امسال پس از سه سال محدودیت‌های کرونایی مراسم اعتکاف به‌صورت کاملا حضوری در مساجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 10 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان حاضر شوند، گفت: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی‌‌خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، بررسی هجمه‌های دشمنان علیه ایران و… از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مراسم معنوی است.

این مسئول به حضور مبلغان در این مراسم معنوی اشاره کرد و افزود: برای این مراسم علاوه بر مبلغان و روحانیون مستقر در هر منطقه، تعدادی مبلغ ملی نیز به‌صورت چرخشی در نقاط مختلف استان حضور می‌یابند و مطالب تبیینی و معارف و معالم قرآن و اهل‌ بیت(ع) را به معتکفان ارائه خواهند داد؛ این مباحث با پیوست‌هایی همچون جهاد تبیین، امیدآفرینی در جامعه و دعوت به وحدت و همدلی همراه می‌شوند؛ همچنین تقارن مراسم اعتکاف با ایام‌الله دهه فجر، فرصت خوبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب و معارف اسلامی است که در دستور کار مبلغان قرار دارد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: همچنین دعوت از قاریان و اساتید و چهره‌های برجسته قرآنی استان و حضور در مراسم معنوی اعتکاف در جای‌جای استان جهت برپایی محافل انس با قرآن کریم نیز در دستور کار قرار دارد.

صفوی در پایان با بیان اینکه ما وظیفه داریم در راستای بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی فعالیت ویژه‌ای انجام دهیم، گفت: با توجه به هجمه‌های اخیری که دشمنان با انجام انواع عملیات فریب علیه نوجوانان و جوانان صورت دادند، باید روشنگری اساسی در این زمینه صورت دهیم که اعتکاف محل مناسبی برای تبیین مسائل مختلف برای آحاد مردم است.

انتهای پیام
captcha