تربیت متوازن دانش‌آموزان با رشد جامع معلمان همراه است
کد خبر: 4117914
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

تربیت متوازن دانش‌آموزان با رشد جامع معلمان همراه است

آیت‌الله مصطفی محامی گفت: اگر می‌خواهیم مملکت آبادی داشته باشیم باید آموزش و پرورش و تعلیم و تربیتی درست داشته باشیم و این‌ زمانی محقق خواهد شد که تربیت جامع و متوازن باشد که معلمان ابتدا باید این راه تربیتی را طی کنند و سپس دعوت کننده باشند.

آیت الله محامی در نشست با فرهنگیان سراوانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه زاهدان روز گذشته، هشتم بهمن‌ماه در نشست با فرهنگیان شهرستان سراوان، گفت: خداوند رب‌العالمین بوده و مهربانی و قدرت او نامحدود است و مواجه شدن بندگان با سختی‌ها بر اثر حکمت خداوندی است و اگر انسان این نگاه توحیدی را داشته باشد تحمل سختی‌ها برایش آسان و آرامش پیدا می‌کند و اگر خداوند در زندگی ما باشد هواسمان را جمع و درست عمل می‌کنیم.
 
امام‌جمعه زاهدان، آموزش و پرورش را از جهات مختلف حائز اهمیت دانست و افزود: موضوع کار آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است و چه چیزی بالاتر از این وجود دارد، مخاطب شما معلمان مغز و دل انسان‌ها و نتیجه کار شما نیز انسان‌سازی است آن‌هم در بهترین فصل زندگی و موقعیتی که مخاطبان شما دارای دل‌های پاک و تاثیرپذیر هستند.
 
آیت‌الله محامی با بیان اینکه شخصیت دانش‌آموزان نیز در همین سن شکل می‌گیرد و آثار کار معلمان ماندگار خواهد بود، تصریح کرد: معلمان باید از خداوند متعال سپاسگزار باشند که توفیق عنایت کرده تا عمر خود را در این راه صرف کنند و باید از تمامی لحظه‌ها برای رشد دانش‌آموزان خود استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مملکت آبادی داشته باشیم باید آموزش و پرورش و تعلیم و تربیتی درست داشته باشیم و این‌ زمانی محقق خواهد شد که تربیت جامع و متوازن باشد، تربیت‌ جامع یعنی در عرصه‌های مختلف تربیت از جمله تربیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، عاطفی، معنوی، بینشی و...، ورود کرده و به تربیت دانش‌آموزان بپردازید البته این تربیت باید به‌صورت متوازن بوده و ابعاد مختلف با هم تناسب داشته باشد.
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ما براساس عملکرد نامناسب آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ایجاد شده است، باید اقدامات تاثیرگذار و زیربنایی انجام شود و اگر می‌خواهید معلمی موفق بوده و تربیتی جامع و متوازن داشته باشید ابتدا باید خودتان این راه را طی کنید و سپس دعوت کننده دیگران باشید.
 
آیت‌الله محامی افزود: کسی که اول روی خودش کار می‌کند تا وجودش رشد دهنده دیگران باشد، سزاوارتر به تکریم و احترام است تا کسی که عمل نمی‌کند و فقط برای بقیه حرف می‌زند، عقل اساس و پایه کار است و در منظومه معارف مورد تأکید قرار گرفته است و اگر عقل در مملکت وجود ما فرماندهی کند انسانی معتدل، اندیشمند و فرهیخته خواهیم بود و اگر عقل نبوده یا ضعیف باشد غرایز بر انسان حاکم خواهد بود و چنین آدمی مفسد و دچار مشکل خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه ما نیازمند یک نسل فرهیخته و تربیت شده به صورت جامع و متوازن و در تراز انقلاب اسلامی هستیم، افزود: انقلاب براساس عقلانیت و دیانت پیروز و ماندگار شد که در عرصه‌هایی موفق و در برخی عرصه‌ها نیز دچار تنگنا هستیم و دهه‌فجر فرصت مناسبی است تا براساس عقلانیت ارزیابی جامع و متوازنی از دستاوردها و چالش‌های انقلاب داشته باشیم.
 
امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: باید به حرف‌های خوبی که می‌زنیم عمل کنیم و معلمان فرهیخته باید جلسات هم‌اندیشی داشته به مباحثه و گفتگو بپردازند و نتایح آن را در حیطه کاری خود به‌کار گیرند، تنها بیان حرف‌های خوب و فراموش کردن آن کار به جایی نمی‌برد و در ارزیابی‌ها خروجی کار مهم است.
انتهای پیام
captcha