ایجاد پایگاه‌های ثابت سلامت اجتماعی هزینه‌بر است
کد خبر: 4117785
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

ایجاد پایگاه‌های ثابت سلامت اجتماعی هزینه‌بر است

مدیرعامل مؤسسه مرکز مهارت‌آموختگان خراسان‌رضوی با اشاره به اجرای طرح‌هایی درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: ایجاد پایگاه‌های ثابت سلامت اجتماعی جهت پیگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه بالایی می‌طلبد.

سلامت اجتماعیمینا پایدار نیک، مدیرعامل مؤسسه مرکز مهارت‌آموختگان مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی اظهار کرد: مرکز مهارت‌آموختگان خراسان رضوی از سال ۹۳ به‌صورت رسمی فعالیت خود را در حوزه قرآنی و موضوعات اجتماعی آغاز کرد.

وی افزود: عمده طرح‌های مؤسسه در حوزه مسائل اجتماعی است که از آن جمله می‌توان به فعالیت در زمینه‌های علمی، هدایت و پشتیبانی افراد متخصص برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، امور فرهنگی و ترویجی اشاره کرد.

پایدار نیک اظهار کرد: طی سال‌های اخیر به دلیل نیاز شهروندان در کلان‌شهر مشهد برای کسب مهارت و آگاهی در حوزه برخی مسائل اجتماعی به اموری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ترویج علم و دانش، گسترش عدالت اجتماعی و ... پرداخته شد.

مدیرعامل مؤسسه مرکز مهارت‌آموختگان خراسان رضوی اضافه کرد: موضوع عفاف و حجاب از دیگر مواردی بود که مؤسسه به‌صورت ویژه به آن پرداخته است، همچنین تدوین و برنامه‌ریزی مشاغل جدید، بسترسازی و تولید محتوای مفید در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت که در این‌ مورد در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم 11 طرح را در خراسان رضوی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا کنیم.

وی بیان کرد: در سال 1401 با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح‌هایی در حوزه ترویج و گسترش معنویت در خانواده با تأسی از آموزه‌های قرآن در دست اقدام قرار گرفت، اجرای طرح‌هایی در حوزه اقتصاد و کارآفرینی نیز داشتیم که در این‌باره محور کار ارائه طرح اقتصادی با موضوع اقتصاد اسلامی مورد هدف است.

مدیرعامل مؤسسه مرکز مهارت‌آموختگان خراسان رضوی تصریح کرد: رویکرد مؤسسه جذب و شناسایی افراد ماهر و بسترسازی برای حضور متخصصان در راستای بهره‌مندی از دانش برای پر کردن خلأهای علمی، فرهنگی و اجتماعی است. اکنون نیز کلاس‌هایی با موضوع تولید محتوا در زمینه کسب وکار، کارآفرینی، عفاف و حجاب و مباحث حقوقی در مجموعه تدریس می‌شود.

پایدار نیک افزود: آموزش و تربیت نیروهای فرهنگی و قرآنی و به‌کارگیری آنها جهت تبلیغ، اجرای طرح امیدانه در راستای کاهش طلاق، پرخاشگری و خودکشی، اجرای طرح رویداد محله‌محور با عنوان مستوره، ترویج فرزندآوری و مبارزه با پدیده تک‌فرزندی با برگزاری رویدادهای فرهنگی، فعالیت در زمینه کاهش طلاق، ترویج سبک زندگی خانواده‌محور با رویکرد رفع آسیب‌های اجتماعی و رشد جمعیت و آموزش اقشار تأثیرپذیر از جمله فعالیت‌های این مرکز است.

مدیرعامل مؤسسه مرکز مهارت‌آموختگان خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد پایگاه سلامت اجتماعی جهت پیگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز در دستور کار مؤسسه قرار گرفته است.

تأمین بودجه از محل فعالیت‌های مؤسسه

پایدار نیک با اشاره به کمبود بودجه برای فعالیت مطلوب اظهار کرد: محل تأمین بودجه طبق اساسنامه بیشتر از طریق اجرای فعالیت‌ها است و با توجه به اینکه اجرای این طرح‌ها می‌تواند به‌صورت ریشه‌ای آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد، لذا طبق پیشنهادات ارائه شده از سوی این مرکز ایجاد پایگاه‌های ثابت نیاز به بودجه بیشتری دارد.

مدیرعامل مؤسسه مرکز مهارت‌آموختگان خراسان رضوی بیان کرد: این مرکز حدود 1000 عضو دارد، اما به‌صورت میانگین در سال جاری تعداد 400 نفر در بخش بانوان و آقایان در زمینه‌هایی که مطرح شد آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

وی درباره جزئیات ثبت‌نام و آغاز کلاس‌های مرکز گفت: مراحل ثبت‌نام در هر دوره قبل از آغاز دوره از طریق حضوری، سامانه‌های پیامکی و فضای مجازی اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha