آمادگی ۱۵۰ مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در کرمان
کد خبر: 4117693
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

آمادگی ۱۵۰ مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در کرمان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه ۱۵۰ مسجد در استان برای برگزاری اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی اسکان ۵۰ هزار نفر در ایام اعتکاف در کل استان انجام شده که این آمار برای شهر کرمان ۴ هزار و ۵۰۰ نفر است.

حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان امروز، ۸ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از رشد‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی موضوع استقبال مردم نسبت به اعمال دینی و به‌ویژه موضوع اعتکاف است، گفت: در چند سال اخیر به‌دلیل شیوع کرونا برگزاری مراسم اعتکاف در تمام شهرها مسیر نشد اما امسال اعتکاف در سراسر استان و در روستاها نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اعتکاف در سه روز ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب و ابراز امیدواری برای برگزاری این مراسم در ماه رمضان افزود: ۱۵۰ مسجد در استان کرمان برای برگزاری اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند که پیش‌بینی اسکان ۵۰ هزار نفر در کل استان انجام شده که این آمار برای شهر کرمان ۴ هزار و ۵۰۰ نفر است.

حجت‌الاسلام حقانی با بیان اینکه آیین اعتکاف امسال با شعار «معنویت آسمانی، بصیرت سلیمانی» برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم به‌صورت مردمی برگزار می‌شود و نقش ما تنها تسهیل‌گری و هدایت‌گری است.

وی بیان کرد: ثبت‌نام معتکفین امسال به‌صورت متمرکز و از طریق سایت dmmkr.ir (دیار مرد میدان) تا ۱۳ بهمن‌ماه انجام می‌شود. ثبت‌نام دانش‌آموزی نیز به‌صورت ویژه در حال انجام است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه در برگزاری برنامه‌های اعتکاف بیشتر نگاه به خلوت درونی معتکفین است و قصد نداریم این خلوت را به‌هم بزنیم، افزود: برپایی حلقه‌های معرفتی، جلسات ختم قرآن، سخنرانی، ارائه بسته‌های آموزشی متعدد، حضور مبلغین و... از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام‌البیض است.

وی در پایان با اشاره به مساجد شاخص شهر کرمان که مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند، گفت: مسجد امام(ره) با ظرفیت حدود ۶۰۰ نفر برای دانش‌آموزان دختر در نظر گرفته شده است و مساجد بلال، فاطمیه، امیرالمؤمنین و مسجد امام سجاد(ع) برای دانش‌آموزان پسران شهر کرمان است.

انتهای پیام
captcha