منتظران ظهور در رسیدگی به امور نیازمندان بی‌تفاوت نیستند
کد خبر: 4117500
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۷
حجت‌الاسلام حدائق:

منتظران ظهور در رسیدگی به امور نیازمندان بی‌تفاوت نیستند

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه کسی می‌تواند منتظر امام زمان(عج) باشد که در رسیدگی به امور نیازمندان بی‌تفاوت نباشد، گفت: در شرایطی که افراد نیازمند در فشار و سختی بیشتری هستند، مسئولیت سنگین‌تری متوجه همه ماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، هفتم بهمن‌ماه در سلسله منبرهای مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» گفت: یکی از عوامل جلب محبت امام زمان(عج)، صدقه به نیت سلامتی ایشان است که در روایات ما هم تأکید فراوانی بر آن شده است.

وی افزود: در فرهنگ دینی ما صدقه دادن به‌عنوان عامل دفع بلایا معرفی شده است و برکات عظیمی دارد. در روایات آثار فراوانی برای صدقه ذکر شده است، از جمله آنکه پیامبر(ص) فرمودند صدقه بلا را دفع می‌کند.

حدائق با یادآوری اینکه بر پنهانی بودن صدقه نیز تأکید شده است، گفت: از دیگر برکات صدقه آن است که مرگ سخت و ناگهانی را مرتفع می‌کند. نزول رزق، برکت دیگر صدقه است. امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند با صدقه دادن رزق خود را از آسمان به پایین بکشید. همچنین سفارش شده است که با صدقه، بیماری‌ها را درمان کنید. شخصی از حضرت رسول(ص) سؤال کرد که من دوست دارم بیمار نشوم، حضرت در پاسخ فرمودند صدقه فراوان بده. لذا، ما پیرو شخصیت‌هایی هستیم که در رسیدگی به امور ضعفا و فقرا اسوه و زبانزد بوده‌اند و نسبت به مسائل مسلمانان بی‎تفاوت نبودند.

وی با تصریح اینکه قرآن کریم یکی از ویژگی‌های پیامبر(ص) را دلسوزی ایشان بیان می‌کند، افزود: مسائل و مشکلاتی که بر مردم رقم می‌خورد، بر پیامبر مکرم(ص) سخت و دشوار بود. مشکلات جامعه اعم از مشکلات اقتصادی و اخلاقی برای ایشان گران تمام می‌شد. ایشان نمی‌توانستند ببینند که مسلمانان در فقر فرهنگی و اقتصادی قرار دارند. قطعا کسانی که منتظر امام غائب هستند ـ که از نسل چنین پیغمبر دلسوزی است ـ باید در دستگیری از ضعفا و نیازمندان تلاش کنند.

حدائق تأکید کرد: کسی می‌تواند منتظر امام زمان(عج) باشد که در رسیدگی به امور نیازمندان بی‌تفاوت نباشد. در شرایطی که افراد نیازمند در فشار و سختی بیشتری هستند، مسئولیت سنگین‌تری متوجه همه ماست. قرآن کریم انفاق آشکارا و پنهانی را از صفات مؤمنان بیان می‌کند. در آیه 134 سوره آل عمران آمده است: «الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ...؛ همانان كه در فراخى و تنگى انفاق مى‌كنند... .»

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه دستگیری از مستمندان یک تکلیف کلی همگانی است، افزود: مؤمنان نباید نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشند. یاران و منتظران حقیقی امام زمان(عج) کسانی هستند که به یاد فقرا و ضعفای جامعه هستند. آنان با تأسی به امیرالمؤمنین علی(ع) که نیمه‌های شب کیسه‌های آرد و خرما را بین فقرا توزیع می‌کردند، به روش‌های آبرومندانه به یاری مستمندان می‌شتابند.

حدائق اظهار کرد: سیره رهبران الهی این است که حتی نسبت به دشمنان خودشان هم اهل دستگیری بودند. در تاریخ آمده است که وقتی سیدالشهدا(ع) در منزلگاه شراف با حر روبه‌رو شدند، اگر امام حسین(ع) به آن‌ها آب نمی‌دادند همه از تشنگی تلف شده بودند. هزار سرباز راه گم کرده تشنه به امر امام سیراب شدند و حتی بعد از آن دستور دادند که به مرکب‌های آن‌ها هم آب دهند.

مسئول حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) شیراز با بیان اینکه صدقه دادن برای سلامتی امام زمان(عج) یک عبادت مضاعف است، چراکه گویا دو عبادت در یک عمل واحد جمع شده است، گفت: عزیزترین فرد عالم امام عصر(عج) است و ما نسبت به ایشان مسئولیت داریم. همان‌طور که برای خودمان صدقه می‌دهیم بسیار بجاست که بخشی از صدقاتمان را به نیت سلامتی امام زمان(عج) بپردازیم.

وی یادآور شد: امام زمان(عج) در توقیعی فرمودند علم ما بر احوال شما احاطه دارد. ما بر همه کارهای شما واقف هستیم و چیزی از اعمال شما بر ما پوشیده نیست. بنابراین، اظهار ارادت ما به محضر حضرت، عرضه می‌شود و قطعا ایجاد صمیمت می‌کند.

انتهای پیام
captcha