راه‌اندازی سامانه مدیریت شفاف منابع و مصارف زکات
کد خبر: 4117392
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
رئیس کمیته امداد خبر داد:

راه‌اندازی سامانه مدیریت شفاف منابع و مصارف زکات

سیدمرتضی بختیاری از راه‌اندازی سامانه مدیریت شفاف منابع و مصارف زکات حداکثر تا نیمه اول سال آینده خبر داد.

سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، امروز، ۶ بهمن‌ در شورای زکات استان کرمان از راه‌اندازی سامانه مدیریت شفاف منابع و مصارف زکات حداکثر تا نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: شفاف‌سازی از برنامه‌های قطعی کمیته امداد است.

بختیاری ادامه داد: سرفصل‌های زکات واجب، مستحب و فطریه عام و سادات از هم جدا است و رقم زکات مستحبی در حال افزایش است. به همین منظور مکاتباتی با رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برای نظارت نمایندگان ولی‌فقیه بر وضعیت زکات انجام شده است.

رئیس کمیته امداد تأکید کرد: حداقل ۶۰ درصد رقم جمع‌آوری شده زکات باید در اختیار نیازمندان قرار گیرد و مابقی آن بر اساس نیت عاملین صرف شود اما در حال حاضر در عملکرد ما ۸۰ درصد در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه ضمن ارائه پیشنهاداتی خطاب به رئیس کمیته امداد، گفت: شورای زکات شهرستان‌ها و استان‌ها باید نسبت به جمع‌آوری زکات اختیاراتی داشته باشند تا طبق مصوبه، شورا در خصوص زکات جمع‌آوری شده تصمیم‌گیری کند.

وی با پیشنهاد اینکه از بودجه‌هایی خارج از زکات، درصدی به عاملین زکات اختصاص یابد زیرا این امر در جمع‌آوری زکات تأثیرگذار است، گفت: برخی سادات شرایط و ضوابط کمیته امداد برای حمایت شدن از طرف این نهاد را ندارند اما از نظر سطح زندگی درست مشابه افراد تحت حمایت هستند؛ ما به آنها مبلغ اندکی پرداخت می‌کنیم اما شاید حدود ۱۵ درصد این افراد شرایط استفاده از تسهیلات کمیته امداد را دارند که اگر درباره آنان دستور ویژه بدهید به نفع این خانواده‌های محروم هم هست.

انتهای پیام
captcha