تدوین سند فرهنگی کردستان در دستور کار قرار گیرد
کد خبر: 4117116
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

تدوین سند فرهنگی کردستان در دستور کار قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر ضرورت استخراج آمار و اطلاعات دقیق و قابل استناد در حوزه آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: تدوین سند فرهنگی کردستان در دستور کار قرار گیرد.

مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان دیروز، چهارم بهمن‌ماه در نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت خانواده استان کردستان، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید دارای اطلاعات و آمار دقیق باشیم تا بتوانیم بر مبنای آن داده‌ها برنامه ریزی های لازم را در جهت کاهش و یا پیشگیری از افزایش آسیب‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

وی جلسات کارگروه فرهنگی، اجتماعی و خانواده از حیث تأثیرگذاری بر ارکان مختلف جامعه را حائز اهمیت دانست و افزود: این جلسات باید به صورت منظم و مداوم ماهانه و با زمانبندی مشخص برگزار شود تا بتوان بیشتر بر موضوعات متمرکز شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خواستار تشکیل کمیته‌های تخصصی ذیل کارگروه فرهنگی و اجتماعی شد و تأکید کرد: از ظرفیت جامعه علمی و دانشگاهی استان به صورت ویژه در تصمیم‌‌سازی‌ها استفاده شود.

وی بیان کرد: با توجه به آمار موجود در مورد کودکان بازمانده از تحصیل در استان کردستان، به اعضای کارگروه تکلیف کرد به صورت ویژه برای این کودکان سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مناسب که منتج به نتیجه شود، تدوین شود.

رمضانی توجه به مسائل فرهنگی و توسعه این بخش را مقدم بر سایر حوزه‌ها ارزیابی کرد و گفت: تدوین سند فرهنگی استان و رسیدن به یک نقشه راه مشخص و مدون می‌تواند اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی را بیشتر ‌کند.

وی با بیان اینکه وجود برخی آسیب‌های اجتماعی استان را آزار می‌دهد و باید تدابیر و راهکارهای عملی برای این آسیب‌ها معرفی شود، یادآور شد: نتایج عملی جلسات حوزه اجتماعی و فرهنگی باید برای جامعه قابل لمس باشد و این مهم جز با کار جمعی و هم‌افزایی میان دستگاهی و مشارکت دادن تشکل‌های غیر دولتی امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام
captcha