آغاز به‌کار شورای هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی در یزد
کد خبر: 4117094
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵

آغاز به‌کار شورای هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی در یزد

اولین شورای هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی استان یزد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد آغاز به‌کار کرد.

نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، اولین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی استان یزد به ریاست علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و با حضور مدیران این دستگاه‌ها در تالار کوثر استانداری یزد برگزار شد.

علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، 4 بهمن‌ماه‌ در این جلسه با بیان اینکه استان یزد با شاخصه‌های ویژه فرهنگی و هویتی نظیر تدین، پایبندی به اعتقادات‌، انقلابی‌گری، قناعت، امام حسینی بودن و.... شناخته می‌شود گفت: علاوه بر این نقش رهبری و مدیریت شخصیت‌هایی نظیر شهید صدوقی در پیروزی انقلاب، نقش برجسته‌ای است و از افتخارات یزدی‌ها و هویت مردم این سرزمین به شمار می‌رود.

وی؛ شورای هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی استان را ذیل شورای فرهنگ عمومی عنوان و بیان کرد: هدف از تشکیل این شورا برنامه‌ریزی، ارائه طرح‌های فرهنگی و عملیاتی کردن این طرح‌ها در استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم مردم استان مباحث فرهنگی و اجتماعی است گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی باید در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد و به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد لذا در این شورا با هماهنگ کردن دستگاه‌های فرهنگی این مهم محقق خواهد شد.

عزیزی تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی سیاست‌های کلان فرهنگی و اجتماعی استان را مشخص می‌کند اما در این شورا مباحث عملیاتی و اجرایی مسائل فرهنگی و اجتماعی را دنبال می‌کنیم.

معاون استاندار یزد توجه به مسائل فرهنگی را از مباحث جدی استان دانست و گفت: این شورا به صورت هفتگی برگزار و منابع آن از 20 درصد سهم معادن و اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها تأمین خواهد شد.

عزیزی تصریح کرد: از این پس طرح‌های فرهنگی پس از بررسی و دفاع در دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری به شورا ارجاع داده و در صورت تصویب اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha