جشنواره ملی گرافیک رضوی در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4116952
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴

جشنواره ملی گرافیک رضوی در قم برگزار می‌شود

هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی در قالب جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در قم، به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایکنا از قم، نشست خبری هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی در قالب جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) امروز سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه با حضور دبیر و مسئولان بخش‌های مختلف این جشنواره برگزار شد و به ترتیب هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی به طور رسمی کار خود را در قم آغاز کرد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد قاسم‌پور، قائم مقام بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: امسال بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با برگزاری 16 جشنواره در 15 استان برگزار می‌شود که به صراحت می‌توان این جشنواره را عمومی‌ترین جشنواره کشور بعد از انقلاب اسلامی دانست.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ادامه داد: جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوتی دارد و آن چرخشی بودن جشنواره‌ها در استان‌های مختلف است که در شورای سیاست‌گذاری جشنواره تصمیم بر این شد دبیرخانه و محل برگزاری هر جشنواره 4 سال متوالی در یک استان باشد و در همین راستا از امسال به مدت چهار سال استان قم میزبان جشنواره ملی گرافیک رضوی است.

در ادامه مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره ملی گرافیک رضوی اظهار کرد: امسال شورای سیاستگذاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، شهر قم را برای بخش گرافیک جشنواره انتخاب کرد که نشان از ظرفیت بالای این استان در هنرهای تجسمی دارد.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره در بخش گرافیک تنها به قالب پوستر بسنده نشده و بخش پرچم و کتیبه، تصویرسازی و کارتون و طنز تصویری هم به این جشنواره اضافه شده، هم‌چنین سعی کرده‌ایم جشنواره را کاربردی ببینیم و از خروجی جشنواره در فضای شهری به کار گرفته شود.

نجابتی تأکید کرد: تفاوت دیگر این دوره از جشنواره با دوره‌های قبل این است که در بخش پوستر برای اولین بار موضوع ارائه دادیم تا شرکت کنندگان‌ در تایپوگرافی و تصویر، آثار خود را با موضوع حدیث تعیین شده، ارسال کنند.

سیدمهدی حسینی رئیس حوزه هنری قم و دبیر اجرایی جشنواره گرافیک رضوی نیز در این نشست عنوان کرد: امسال استان قم افتخار میزبانی جشنواره گرافیک رضوی را دارد و دبیرخانه آن نیز در کانون هنر شیعی قم مستقر است.

وی افزود: در جشنواره امسال برای بهره‎مندی بیشتر از ظرفیت جشنواره چهار کارگاه ملی در چهار شهر کشور برگزار می‌شود که کارگاه پوستر 3 تا 5 اسفند در قم، کارگاه تصویرسازی ۱۰ تا ۱۲ اسفند در تهران، کارگاه پرچم و کتیبه ۵ تا ۸ اردیبهشت 1402 در مشهد و کارگاه کارتون و کاریکاتور(طنز ترسیمی) ۷ و ۸ اردیبهشت ماه 1402 در کرمانشاه برگزار می‌شود.

حسینی اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا 12 اردیبهشت ماه 1402 به پرتال اصلی جشنواره با عنوان شمس توس به آدرس www.shamstoos.ir  ارسال کنند. در اول خردادماه سال آینده همزمان با آغاز دهه کرامت نیز از آثار رونمایی و سپس اختتامیه جشنواره گرافیک در قم برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست، مسعود شجاعی طباطبایی دبیر بخش طنز ترسیمی، محمدرضا دوست‌محمدی دبیر بخش تصویرسازی و علی حیاتی دبیر بخش پرچم و کتیبه توضیحاتی را در رابطه با برگزاری جشنواره در بخش‌های مربوطه بیان کردند.

انتهای پیام
captcha