تروریستی اعلام کردن سپاه، سرپوشی بر مصائب اروپایی‌ها + صوت
کد خبر: 4116004
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
سردار اسدی بیان کرد:

تروریستی اعلام کردن سپاه، سرپوشی بر مصائب اروپایی‌ها + صوت

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با بی‌اهمیت توصیف کردن اقدام اخیر پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران گفت: اروپایی‌ها با این تصمیم فقط می‌خواهند سرپوشی بر مصائب خود بگذارند و افکار عمومی را نسبت به علت اصلی مشکلات امروز خود منحرف کنند و نمی‌دانند که این اقدام تنها ناتوانی حداکثری آنها را در مقابله با جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد.

سردار سرتیپ محمدجعفر اسدی، معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا

سردار سرتیپ محمدجعفر اسدی، معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا و فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اقدام پارلمان اروپا در تروریستی اعلام کردن سپاه گفت: این اتفاق جدیدی نیست و هیچ اهمیتی هم برای سپاه ندارد و ما بیش از 40 سال است که دشمنی آمریکا و اروپا را دیده‌ایم.

وی افزود: آنها یک روز سفرای خود را فرامی‌خوانند و یک روز برمی‌گردانند، یک روز ما را تحریم می‌کنند و روز دیگر دنبال مذاکره هستند، یک روز برجام را امضا می‌کنند و روز دیگر تعهدات خود را به راحتی زیر پا می‌گذارند. وقتی این مجموعه رفتارهای ریاکارانه و کینه‌توزانه اروپایی‌ها را می‌بینیم نباید هیچ اهمیتی به اقدامات اخیر آنها بدهیم.

اقدامی بی‌اهمیت از نظر سپاه

سردار اسدی اظهار کرد:‌ به فرض مثال سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی بگذارند، برای سپاه چه فرقی می‌کند؟ و چه اتفاق جدیدی نسبت به زمانی که در این لیست نبوده است، برای سپاه می‌افتد؟ اروپایی‌ها با این اقدام فقط می‌خواهند سرپوشی بر مشکلات و مصائب خود بگذارند و افکار عمومی را نسبت به علت اصلی مشکلات امروز خود منحرف کنند و نمی‌دانند که این اقدام تنها ناتوانی حداکثری آنها را در مقابله با جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد.

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه این اقدام از نظر ما سپاهیان هیچ ارزشی ندارد و خوب یا بد بودن آنها با ما هیچ اهمیتی ندارد، گفت: آنها هیچ وقت با ما خوب نمی‌شوند و بدی و کینه‌ورزی آنها با ما ادامه خواهد داشت، از نظر من این مسئله کاملا فاقد اهمیت و ارزش تحلیل است.

ما نیازی به اروپایی‌ها نداریم

وی اضافه کرد: یک روز ما سلاح انفرادی به اندازه همه نیروهای خود برای جنگ نداشتیم اما خدا بر ما منت گذاشت و زیر سایه ولایت فقیه، امروز به اندازه‌ای که بتوانیم از کشور، مردم و دین‌مان دفاع کنیم توان، نیرو و امکانات و تجهیزات داریم و نیازی نداریم که به اروپایی‌ها التماس کنیم که حال آنها بخواهند به ما بگویند تروریست هستید یا تحریمید؛ آن دوره که آنها به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند دیگر گذشته است.

سردار اسدی بی‌تفاوتی و اهمیت ندادن را بهترین واکنش به این اقدام دانست و گفت: آنها فاسد هستند و ما فساد آنها را آشکار کرده‌ایم پس اینکه از ما کینه داشته باشند امری طبیعی است. البته دستگاه دیپلماسی باید واکنش مناسب خود را به این اقدام انجام دهد اما من به عنوان یک پاسدار عرض می‌کنم که برای ما پاسداران پشیزی اهمیت ندارد اروپا چه کاری می‌خواهد بکند.

فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران تصریح کرد: ملت ایران از اروپایی‌ها هیچ خیری ندیده‌اند و همیشه شر آنها به ما رسیده و شر اخیر آنها نیز تفاوتی با شرهای قبلی ندارد.

اروپایی‌ها متوجه اقتدار سپاه شده‌اند

سردار اسدی رفتارهای اروپا و آمریکا علیه سپاه را نشانه موفقیت و اقتدار این نهاد انقلابی دانست و گفت: به اعتقاد من آنها یک سری مسائل را خیلی خوب فهمیده‌اند و از طرف دیگر یک سری مسائل را اصلا نفهمیده‌اند. مسئله‌ای که خوب فهمیده‌اند فرمایش نورانی حضرت امام(ره) بود که فرمودند قرن آینده قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می نشاند. آنها به خوبی متوجه شده‌اند که به طور تدریجی در مسیر افول و رسیدن به خاک مذلت هستند و می‌دانند مردم ایران پرچمدار چنین اتفاقی هستند و این کار به وسیله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد؛ من به آنها حق می‌دهم که با سپاه دشمنی و خصومت شدیدی داشته باشند.

سردار اسدی تأکید کرد: امروز سپاه کاملا قدرتمند و در دنیا مطرح شده و نمی‌گذارد طرح‌های آمریکا و اروپا در منطقه به ثمر بنشیند و در حقیقت غربی‌ها هر جا در منطقه به مانع و مشکلی برمی‌خورند، عامل اصلی آن را سپاه می‌بینند.

سپاه مانع اصلی زیاده‌خواهی‌های منطقه‌ای غرب 

وی ادامه داد: یک زمانی الگوی افراد انقلابی امثال گلسرخی و چه‌گوارا و کاسترو بودند اما امروز در سراسر کره زمین هر انسان آزاده و منصفی سردار سلیمانی را یک الگوی انقلابی و آزادی‌خواه می‌داند و غربی‌ها این مسئله را به خوبی درک می‌کنند. این در حالی است که سردار سلیمانی یک سرباز ولایت فقیه در سپاه بود که اهل نمایش نبود اما چنین تأثیرگذاری بزرگی داشت و کل سناریوهای غرب در منطقه را برهم ریخت. پس باید به آنها حق داد که نگران اقدامات سپاه باشند و دست به هر اقدام مذبوحانه‌ای بزنند.

کد

سردار اسدی در پایان اظهار کرد: تروریستی اعلام کردن سپاه مانند کارهای قبلی آنها نه تنها بی‌اثر است بلکه تبعات منفی سنگینی برای خود آنها خواهد داشت و اتحادیه اروپا اگر کمی عقل و تدبیر داشته باشد این مسئله را تصویب نخواهد کرد و شرایط خود را بدتر از این نمی‌کند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha