سپاه ریشه در قلوب مسلمانان عالم دارد
کد خبر: 4115930
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
آیت‌الله دژکام:

سپاه ریشه در قلوب مسلمانان عالم دارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تلاش‌های دشمنان بر علیه سپاه که نامش را جزو تروریست‌ها قرار دهد، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ریشه در قلوب مسلمانان عالم دارد و اینکه بخواهند به سپاهی که کارش دفاع از اسلام است، برچسب بزنند، نتیجه‌ای جز کوچک شدن خودشان در چشم مسلمانان نخواهد داشت.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 30 دی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: عموم انبیا برسر قضیه حاکمیت فرمان خداوند در جامعه بشری با دشمنان خداوند دعوا داشته‌اند و این مسئله نیاز به دقت دارد؛ چرا که اکنون در دنیا کسانی که قدرت دارند دلشان نمی‌خواهد این حاکمیت برای خداوند ثابت شود.

وی با بیان اینکه امروز هم دعوا همین است، افزود: ما می‌گوییم بنده خدا هستیم و جز این را نمی‌پذیریم؛ ما ایمان آورده‌ایم، اما تمدن غرب غیر از این را می‌گوید و می‌خواهد نظر خودش را به دنیا تحمیل کند. خدا در مورد حاکمیت الهی و اولیا الهی از همه امتحان می‌گیرد. یا فرمان می‌بریم یا نافرمانی می‌کنیم و راه دیگری می‌رویم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: امروز معتقدیم مطابق روایات مقبوله عمربن حنظله از امام صادق (ع) حاکمیت الهی در زمان غیبت از طریق فقیه جامع‌الشرایط در جامعه ثابت می‌شود و مجتهد نیابت از امام زمان(عج) دارد. امام زمان(عج) از جانب خدا حاکم است و در زمان غیبت آن بزرگوار فقیه و مجتهد به نیابت از ایشان حکومت می‌کند. هر حرفی را به بهانه اینکه کسانی خوششان می‌آید و طرفداری می‌کنند، نباید زد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: اگر کسی در بحث توحید در حاکمیت متزلزل شد و مستکبرین مجال را برای حکومت الهی تنگ کردند باید فردای قیامت پاسخگو باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت‌های پیش‌رو اشاره کرد و افزود: آغاز ماه رجب را در پیش داریم. این ماه فرصتی برای بندگی خداست و امیدواریم هرکس به قدر توان خودش بتواند طاعت الهی را انجام دهد. روز دوشنبه به حسب تقویم روز اول ماه رجب است و یک ویژگی که چند سال از آن محروم بودیم بحث اعتکاف است که در نیمه ماه رجب است و باید آن را گرامی بداریم.

آیت‌الله دژکام افزود: امسال بحمد الهی کرونا کنترل شده و شرایط برای برگزاری اعتکاف فراهم شده است. امیدواریم که همه خصوصا خیران کمک کنند که ثواب زیادی در این کار است و ان‌شاء‌الله مومنین هرچه از دستشان بر بیاید انجام خواهند داد.

برپایی بزرگترین اعتکاف جوانان کشور

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در شیراز یک مراسم اعتکاف در مسجد جامع شهدا در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود که شلوغ‌ترین اعتکاف جوانان کشور است و چند هزار نفر در این مسجد معتکف می‌شوند و امیدواریم قدر این فضا را به خوبی بدانیم.

وی با یادآوری اینکه روز اول ماه رجب سالروز ولادت امام محمدباقر(ع) و روز هم سالروز شهادت امام هادی(ع) است، بر ضرورت احترام به این مناسبت‌ها تأکید کرد و افزود: گاهی در سخنرانی‌ها و مجالس و... به موضوعاتی توجه و در موردش صحبت می‌کنیم. زیرکی مؤمن اقتضا می‌کند که از مسائلی که در اطرافش می‌بیند یا می‌شنود غافل نشود. ما را مشغول به بحثی نکنند و بعد مسائل خطرناک دیگری برایمان پیش بیاید. باید به این مسائل دقت کنیم.

آیت‌الله دژکام، یکی از مسائل مهمی که همیشه مومنین باید بدان توجه داشته باشند را موضوع جهان اسلام و خصوصا غرب آسیا دانست که ما در آن قرار داریم و کانون تحولات جهان اسلام نیز همین منطقه است و سپس ادامه داد: باید حواسمان باشد که در اینجا چه می‌گذرد. تحرکاتی را در این هفته‌های که گذشت شاهد بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: برخی سران کشورهای غیر اسلامی در منطقه حرفهایی زدند و شعارهایی به نفع یک جریان خاص دادند که مسلما در بین مسلمانان جایی ندارد. قدرت‌های دست نشانده آمریکا و اروپا هستند. اینها چند شعار می‌دهند و خیال می‌کنند مسئله درست می‌شود. بعد در این میان اسرائیل دوباره حرف‌های نامربوط زد و برای ایران هم خط و نشان می‌کشند. این مسائل را باید توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آمریکا تلاش کرد تا کشورهای اسلامی رابطه با اسرائیل را عادی کنند و برخی هم به صورت علنی این کار را کردند، افزود: این کار را برخی دولت‌ها کرده‌اند اما آیا مردم این کشورها قبول دارند؟ مسلما قبول ندارند. در بازی‌های فوتبال جام جهانی مشاهده کردیم به عنوان مثال چه برخوردی با این مسئله داشتند. این اقدامات نظر مردم در مورد حکومت غاصب اسرائیل است. مشت نشانه خروار است. این مسئله مربوط به عقاید دینی ماست. مسئله ما این است که مسجد مقدسی که پیامبر (ص) از آنجا به معراج رفته است باید در اختیار امت اسلام باشد. چون مردم اصلی آنجا مسلمان هستند و اسرائیل آن را غصب کرده و باید بیرون برود. این باور عمومی مسلمانان است.

آیت‌الله دژکام گفت: در بعضی از مقالاتی که در موسسات تحقیقاتی آمریکا نوشته شده است بین مردم دولت‌هایی که رابطه‌شان را با اسرائیل عادی‌سازی کردند نظرسنجی انجام داده‌اند. بیش از ۸۰ تا بیش از ۹۰ درصد مردم مخالف با این عادی‌سازی بودند. یعنی اینها با چهار نفر دست‌نشانده گمان می‌کنند می‌توانند منطقه را تغییر دهند. مردم از این دولت‌هایی که با اسرائیل عادی‌سازی روابط کرده‌اند متنفرند و دل‌های آنها نیز با شماست که مرگ بر اسرائیل می‌گویید.

امام جمعه شیراز یادآور شد: در چنین شرایطی برخی حرف‌های نامربوط نیز از برخی کشورهای اروپایی شنیده می‌شود که مثلا ما پیش‌نویس برده‌ایم که سپاه را مثلا تروریست بدانیم یا محکوم کنیم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ریشه در قلوب مسلمانان عالم دارد و اینکه شما بخواهید برچسب به سپاهی بزنید که کارش دفاع از اسلام است و کارش پیشبرد اهداف دین است مسلما نتیجه‌ای جز کوچک شدن خودتان در چشم مسلمانان نخواهد داشت. خودشان هم می‌دانند. بعد عذر هم می‌آورند که ضمانت اجرایی ندارد. ما که می‌دانیم این ایده نمی‌تواند اجرا شود. شما با مشت‌های پولادین امت اسلامی مواجه هستید. به شما نصیحت می‌کنیم که خودتان را بیش از این کوچک نکنید.

وی گفت: این‌ها گمان می‌کنند که مثلا ما نگرانیم که مشکلی برای ما پیش بیاید. چنین چیزی نیست. لِلهِ العِزَّةُ وَ لِرَسولِهِ وَ لِلمُؤِمنین امت اسلامی حق خودش را مسلما استیفا خواهد کرد اما شما بسیار اشتباه می‌کنید که خیال می‌کنید با این برچسب زدن‌ها به یک نیروی مقدس نظامی که در بین همه کشورهای اسلامی مورد احترام است به نتیجه می‌رسید.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه یکی از فرماندهان سپاه شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است که جهان اسلام در شهادتش حرکت کرد، خطاب به دشمنان خود گفت: خودتان می‌دانید به جایی نمی‌رسید. از این حرف نامربوط تر را دولت غاصب اسرائیل زده است که ما حمله می‌کنیم. شما فعلاً مراقب باشید از همانجایی که هستید بیرون نشوید. به چه کسی می‌خواهید حمله کنید؟ بحمد الهی گستره جبهه مقاومت به گونه‌ای است که یکی از جریان های داخل فلسطین از شما اسیر می‌گیرد و شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید. بعد ایران را تهدید می‌کنید؟ هر حرکتی که اسرائیل علیه جمهوری اسلامی بخواهد انجام دهد، مسلما تعجیل در نابودی خودشان است.

زهرا عسکری

انتهای پیام
captcha