بیش از ۶ هزار دانش‌آموز کرمانی از تحصیل جامانده‌اند
کد خبر: 4115568
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

بیش از ۶ هزار دانش‌آموز کرمانی از تحصیل جامانده‌اند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ۶ هزار و ۳۹۲ کودک بازمانده از تحصیل در کرمان وجود دارد، گفت: ۷۶ دانش‌آموز در کرمان به‌علت بیماری صعب‌العلاج از تحصیل بازمانده‌اند.

کودک بازمانده از تحصیل

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، طاهره زحمتکش، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به راه‌اندازی سامانه شهید محمودوند، گفت: این طرح ویژه شناسایی، جذب و نگهداشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است.

وی افزود: در طرح شهید محمودوند برای هر چند دانش‌آموز بازمانده از تحصیل، به‌صورت چهره به چهره یک نفر پیگیری کننده امور این افراد تعریف شده که بعد از بررسی و رصد، مستنداتی از شرایط دانش‌آموز به سامانه ارائه، مدارک موجود بارگذاری و سپس به تأیید آموزش وپرورش می‌رسند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۶ هزار و ۳۹۲ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کرمان وجود دارد، گفت: این آمار صرفاً مختص دانش‌آموزان ایرانی بوده که در رده سنی ۶ تا ۱۱ سال هستند.

زحمتکش با تفکیک آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: در رده سنی ۶ ساله یک‌هزار و ۹۹۹ نفر، ۷ ساله ۹۸۴ نفر، ۸ ساله ۸۳۶ نفر، ۹ ساله ۷۴۵ نفر، ۱۰ ساله ۸۰۶ نفر و ۱۱ ساله هزارو ۲۲ نفر بوده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در رابطه با نتیجه پیگیری‌های انجام شده برای کودکان بازمانده از تحصیل، بیان کرد: تاکنون ۳۶۸ کودک فوت شده، ۴۶۵ مشغول به تحصیل در مدارس ابتدایی، ۱۲۷ نفر در پیش دبستانی‌ها، ۷۶ دانش‌آموز دارای بیماری صعب العلاج و ۵۷۲ کودک استتثانی شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha