ثبت‌نام ۳۹ هزار دانش‌آموز کردستانی در طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: 4115516
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

ثبت‌نام ۳۹ هزار دانش‌آموز کردستانی در طرح ملی حفظ قرآن

رئیس اداره قرآن آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از ثبت‌نام 39 هزار دانش‌آموز کردستانی در طرح ملی حفظ یک جزءقرآن کریم خبر داد و گفت: دانش‌آموزان کردستانی تا پایان بهمن‌ماه فرصت ثبت‎‌نام در این طرح را دارند.

نعمت‌الله مرادی، رئیس اداره قرآن آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

نعمت‌الله مرادی، رئیس اداره قرآن آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: قرآن مهم‌ترین منبع شفا و درمان دردهای جسمانی و روحانی است و می‌تواند بهترین مسیر هدایت انسان‌ها باشد لذا معلمان و مسئولان دارالقرآن‌های استان باید تمام تلاش خود را برای انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن به کار گیرند.

وی اجرای طرح ملی حفظ یک جزء قرآن کریم را طرح بسیار ارزشمند و خوب در راستای ترویج قرآن و نماز در مدارس دانست و افزود: ثبت‌نام در این طرح قرآنی امسال از طریق سامانه نورینو انجام می‌شود و با توجه به ایجاد این سامانه کار برگزاری مسابقات قرآنی سهولت یافته است و دانش‌آموزان به راحتی می‌توانند ثبت‌نام کرده و محتوای مسابقات را دریافت کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم با توجه به امتیازاتی که برای دانش‌آموزان دارد باید همانند سال گذشته و با کیفیت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال‌های گذشته فقط در راستای حفظ جزء 30 قرآن اجرا می‌شد، افزود: درسال جاری دانش‌آموزان حافظ جزء یک تا 30 می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

مرادی از ثبت‌نام 39 هزار دانش‌آموز کردستانی در طرح حفظ یک جزءقرآن کریم خبر داد و گفت: دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان کردستان تا پایان بهمن‌ماه فرصت ثبت‎نام در این طرح قرآنی را دارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 70 هزار نفر از دانش‌آموزان کردستانی در طرح حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم شرکت کردند، اظهار کرد: بعد از گرفتن آزمون و ارزیابی شرکت‌کنندگان بیش از 2‌هزار و 500 نفر از دانش‎آموزان کردستانی موفق به دریافت گواهینامه حفظ قرآن شدند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: آزمون این طرح قرآنی با حضور کارشناسان قرآنی استان در پایان خردادماه سال آینده برای ثبت‌نام‌کنندگان برگزار خواهد شد و براساس آن گواهینامه صادر می‌شود.

وی در پایان با درخواست از مدیران مدارس و دارالقرآن‌های آموزش‌و‌پرورش استان برای تمهید مقدمات اجرای این طرح‌، از آنان خواست زمینه لازم را برای انس با قرآن کریم در دانش‌آموزان و فرهنگیان در همه دوره‌های تحصیلی فراهم شود.

انتهای پیام
captcha