حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در مدیریت حوادث اخیر قوت قلب بود
کد خبر: 4115421
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در مدیریت حوادث اخیر قوت قلب بود

فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: در حوادث اخیر، حضور پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در میدان برای حفاظت از بعضی مکان‌ها و در مدیریت اوضاع، قوت قلب بود و با طرح‌ ریزی، تقسیم کار با نیروی انتظامی و با کمک پیشکسوتان توانستیم کار را جمع کنیم.

سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در نشست یاران حاج قاسم با عنوان «مردان بی ادعای صحنه نبرد» که شامگاه ۲۷ دی‌ماه با حضور جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در کرمان برگزار شد، با اشاره به حضور این پیشکسوتان در صحنه‌های دفاع از میهن و همچنین پیروزی انقلاب، گفت: در دوران دفاع مقدس ما وارد جنگ با کل دنیا شدیم اما دشمنان نتوانستند ذره‌ای از خاک ایران را اشغال کنند.

وی با اشاره به فعالیت رزمندگان پس از دوران دفاع مقدس و در حوزه‌های مختلفی مانند تأمین امنیت جنوب‌شرق، بازسازی کشور، خدمت رسانی به مردم در حوادث مختلف، افزود: به توصیه سردار سلیمانی لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس تشکیل شد که نخستین نمود آن در مقابله با اهداف دشمن در زمان انتخابات و جلوگیری از انشقاق مردم قابل مشاهده بود.

سردار نظری به حساسیت دشمن نسبت به سردار سلیمانی و تلاش دشمنان برای ضربه زدن به ایشان در شهر خود سردار اشاره کرد و گفت: در حوادث اخیر، حضور پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در میدان برای حفاظت از بعضی مکان‌ها و در مدیریت اوضاع، قوت قلب بود و با طرح‌ ریزی، تقسیم کار با نیروی انتظامی و با کمک پیشکسوتان توانستیم کار را جمع کنیم.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این مراسم با تأکید بر اینکه سنت حسنه‌ای که شهید سلیمانی برای برگزاری دورهمی رزمندگان داشت نباید تعطیل شود، گفت: حاج قاسم کمتر اجازه می‌داد تا کسی از ایشان بگوید اما اکنون می‌توان از حاج قاسم گفت و سیره سردار سلیمانی را ترویج کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌ شهید سلیمانی در رفاقت با افراد، افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان احترام و محبت نسبت به فرزندان شهدا بود و از آنها سرکشی می‌کرد. حاج قاسم پناه فرزندان شهدا بود و پس از شهادت سردار سلیمانی، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به نیت شهید سلیمانی کار فرزندان شهدا را پیگیری می‌کنند.

ابراهیم شهریاری، فرمانده تیپ سردار شهید حاج یونس زنگی‌آبادی نیز در این مراسم با بیان اینکه جمع حاضر از غیرتمندترین پاسداران و شجاع‌ترین رزمندگان هستند که با آگاهی وارد صحنه شدند و در اغتشاشات نیز با تدبیر به میدان آمدند، گفت: حضور آنها سبب روحیه جوانان شد.

وی با اشاره به حجم بالای زائران در سومین سالگرد شهید سلیمانی و عملکرد خوب استان در اسکان زائران، گفت: رزمندگان دفاع مقدس عملکرد خوبی داشتند و اکنون نیز آمادگی اسکان روزانه ۵۰۰ نفر را در کرمان داریم. فعالیت تیپ سردار شهید حاج یونس زنگی‌آبادی تعطیل نشده و در ایام ملی مذهبی سال به اسم موکب‌های «رسالت آسمانی حاج قاسم» فعالیت داریم.

انتهای پیام
captcha