برنامه‌های راهبردی برای رفع شبهات دانش‌آموزان ارائه شود
کد خبر: 4115360
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

برنامه‌های راهبردی برای رفع شبهات دانش‌آموزان ارائه شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه باید به شبهات دانش‌آموزان که در فضای مجازی منتشر می‌شود، پاسخ دهیم، خواستار ارائه برنامه‌های راهبردی برای رفع شبهات دانش‌آموزان شد.

گردهمایی سازمان دانش‌آموزی فارس، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 27 دی در گردهمایی سالانه مسئولان سازمان دانش‌آموزی استان با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: در جنگ ترکیبی تمام عیار، دشمنان به سراغ مدارس برای تضعیف دانش‌آموزان رفتند.

وی با بیان اینکه اقدامات آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی برای خثنی‌سازی این فتنه ارزشمند بود، افزود: نقطه هدف دشمنان، دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشورمان هستند، است لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم.

عسکری به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: امروز همه ما وظیفه تبیین و روشنگری داریم و باید در جهاد تبیین نقش ایفا کرده و به شبهات دانش‌آموزان که در فضای مجازی منتشر می‌شود، پاسخ دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، یکی از مهم‌ترین عوامل خنثی‌سازی فتنه اخیر را حضور پیکرهای مطهر شهدا در مدارس عنوان کرد و افزود: البته مسئولان سازمان دانش‌آموزی باید در خصوص نحوه امیدآفرینی و رفع شبهات دانش‌آموزی برنامه‌های راهبردی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ضعف عمده جامعه امروز ما در سواد رسانه و نوع تولید محتواست، گفت: باید در زمینه ارتقای سواد رسانه‌ای و تولید محتوای فضای مجازی تلاش‌های گسترده‌ای صورت گیرد تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کرد.

عسکری لازمه پاسخ به شبهات دانش‌آموزان را تسلط به سواد رسانه‌ای دانست و افزود: وظیفه اصلی تشکل‌های دانش‌آموزی، امیدآفرینی است ضمن اینکه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب همه ما مکلف به ایجاد روحیه امید در جامعه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خواستار توجه گسترده به منویات رهبر معظم انقلاب در این خصوص شد و افزود: باید نگاه خود را به وسعت افق دید سردار دل‌ها گسترده کنیم و به ظرفیت‌های داخلی در این مسیر توجه کرده و از آن‌ها استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید به صورت جهادی و شبانه‌روزی تلاش کنند، افزود: باید در تمام فعالیت‌ها روحیه هیئتی را حاکم کرد چرا که این نوع روحیه به کارها برکت می‌دهد و کارها از بن‌بست‌های اداری و ملال‌آور خارج می‌کند.

انتهای پیام
captcha