دوره تربیت مربی دختران «برهان» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: 4115350
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

دوره تربیت مربی دختران «برهان» در قزوین برگزار می‌شود

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین از برگزاری دوره تربیت مربی دختران «برهان» برای ایجاد یک منظومه فکری مطابق با معارف ناب اسلامی به‌عنوان پایه فکری مربی در استان قزوین خبر داد.

میلاد جباری دبیر شبکه جوانان رضوی قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه جوانان رضوی قزوین، میلاد جباری، دبیر شبکه جوانان رضوی استان، با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی دختران «برهان» در قزوین، گفت: الگوی تربیتی امری مهم در جامعه اسلامی است که در دیدار رهبری با عوامل اجرایی و محتوایی در سال ۱۳۹۸ موردتوجه و تفقد معظم‌له قرارگرفته است و لذا الگوی برترین آرزو برای تربیت نیروی انسانی باید به یک نهضت فراگیر تبدیل شود.

وی با بیان اینکه الگوسازی درست برای کودکان و نوجوانان دغدغه امروز ما است، اظهار کرد: اگر ما می‌خواهیم به آن تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره‌شده است، دست پیدا کنیم و به آن آمادگی برای ظهور حضرت بقیه‌الله(عج) برسیم، باید به داشتن نیروی انسانی آماده ظهور و همچنین تربیت‌شده توجه لازم را داشته باشیم.

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین بیان کرد: با توجه به نقش مؤثر مربیان در حوزه تربیتی جوانان و نوجوانان و همچنین باهدف تبیین نیازمندی‌های فکری و عملیاتی آنان، مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی دوره تربیت مربی مختص به دختران جوان و نوجوان را تحت عنوان «برهان» برای دانشجویان، طلاب و فعالان فرهنگی و تربیتی استان قزوین برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این دوره باهدف ایجاد یک منظومه فکری مطابق با معارف ناب اسلامی به‌عنوان پایه فکری مربی، توانایی ارتباط‌گیری مؤثر با نوجوان همراه با خلاقیت و توانایی انتقال مفاهیم به بهترین شیوه برای مخاطبین برنامه‌ریزی‌شده است.

جباری افزود: این دوره بر پایه دو محور معرفتی و مهارتی طراحی است و برخی از سرفصل‌های دوره همچون معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی و خداشناسی، تربیت توحیدی، تربیت، تمدن، اجتماع، تربیت جنسی، دشمن‌شناسی، روانشناسی نوجوان، ارتباط مؤثر، مهارت تفکر، الزامات تربیتی دختران، روش تدریس اعتقادات، ترک وابستگی، نحوه برخورد با مربی پر چالش و سایر مواردی که می‌تواند در جامعه به بحران تبدیل شود، با حضور ۱۲ استاد مجرب استانی و ملی تنظیم‌ شده است.

وی در خصوص مزایای شرکت در دوره برهان گفت: استفاده از اساتید مجرب، عضویت منتخبان به شبکه مربیان و دعوت از برگزیدگان برای همکاری، صدور گواهینامه پایان دوره از سوی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی (به‌شرط قبولی در آزمون پایانی) برخی از مزایای مادی این دوره اسلامی است.

جباری اظهار کرد: علاقه‌مندان و فعالان فرهنگی استان برای شرکت در این دوره می‌توانند با شرایط سنی بین ۱۸ تا ۳۵ سال تا تاریخ دوم بهمن‌ماه سال جاری در وب‌سایت http://p.javanan.org/qazvin ثبت‌نام نمایند. ناگفته نماند که با توجه به محدودیت پذیرش از میان افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، مصاحبه خواهد شد.

وی در پایان گفت: قالب‌های اجرایی این دوره به‌صورت مجازی و حضوری در طی ۶ هفته و در قالب ۵۴ ساعت برنامه‌ریزی‌شده است. کلاس‌های آموزشی این دوره در روزهای پایانی هفته برگزار می‌شود. همچنین علاقه‌مندان در صورت بروز مشکل فنی یا سؤال در فرآیند ثبت‌نام، می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۲۸۶۹۱۹۵ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha