43 درصد زنان سرپرست خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند
کد خبر: 4115289
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

43 درصد زنان سرپرست خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: در حال حاضر 73 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 31 هزار و 848 خانوار یعنی 43 درصد این آمار زنان سرپرست خانوار هستند.

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان امروز، ۲۷ دی‌ماه در نشست بزرگداشت مقام زن و روز مادر گفت: در حال حاضر 73 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 31 هزار و 848 خانوار یعنی 43 درصد این آمار زنان سرپرست خانوارهستند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد زن سرپرست خانوار 16 هزار و 700 نفر در مناطق شهری و 15 هزار و 148 خانوار در روستاها هستند که 90 درصد از زنان سرپرست خانوار به دلیل فوت همسر، پنج درصد به دلیل مطلقه بودن و پنج درصد به دلیل زندانی شدن همسر تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به خدمات برجسته‌ای که به همت کمیته امداد امام خمینی برای این بانوان صورت گرفته است، بیان کرد: 14 هزار نفر زن سرپرست خانوار با داشتن روحیه خودباوری و اعتماد به کمیته امداد استان برای خود اشتغالزایی کردند.

وی افزود: در این راستا کمیته امداد استان کردستان برای حمایت بیشتر از این بانوان خوداتکا پرداخت کمک هزینه بیمه تأمین اجتماعی آنان را برعهده گرفت و نزدیک به 13هزار نفر از این تعداد به دلیل سابقه 10 سال پرداخت بیمه در حال حاضر بازنشسته شده‌اند.

طوسی افزود: برای هزار و 739 نفر از این تعداد مبلغ 5 میلیارد و 400 میلیون تومان طی 9 ماه گذشته امسال حق بیمه تأمین اجتماعی آنان پرداخت شد و حق بیمه عشایر و روستایی 707 نفر به مبلغ 500 میلیون تومان و کمک هزینه درمانی به تعداد دو هزار و 757 نفر به مبلغ دومیلیارد تومان، پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن به تعداد 231 نفر به مبلغ 5 میلیاردتومان، کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به 699 نفر به مبلغ 21 میلیارد تومان از دیگر اقدامات امداد در این بخش بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال کمیته امداد استان کردستان در سال جاری ۱۵ هزار فرصت شغلی است، افزود: در این راستا ما در سال گذشته از بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استعدادسنجی انجام دادیم و امسال کار آموزش این خانوارها را براساس استعدادها انجام دادیم.

مدیرکل کمیته امداداستان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 600 میلیارد تومان تسهیلات با همکاری بانک‌های عامل برای ایجاد ۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جذب شده است.

وی به طرح اکرام ایتام و محسنین درسطح استان اشاره کرد ویادآور شد: ما در حال حاضر 9 هزار ایتام و محسنین را در استان داریم که موفق به جذب 17 هزار حامی برای این تعداد شده‌ایم که این تعداد 28 میلیارد تومان به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha