راه‌اندازی دبیرخانه کنگره بین‌المللی «آقاضیاءالدین» در قم و اراک
کد خبر: 4115276
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

راه‌اندازی دبیرخانه کنگره بین‌المللی «آقاضیاءالدین» در قم و اراک

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی از راه‌اندازی دبیرخانه کنگره بین‌المللی آیت‌الله «آقاضیاالدین عراقی» در قم و به صورت فرعی در اراک خبر داد.

آیت الله آقاضیاالدین عراقی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امروز، 27 دی در نشست هماهنگی کنگره آیت‌الله العظمی آقاضیاءالدین عراقی، با اشاره به برگزاری پیش‌کنگره آقاضیاء گفت: برگزاری پیش کنگره گام بلندی در جهت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی سرزمین آفتاب و مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره بین‌المللی این فقیه اندیشمند و استاد بزرگ به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: امروز حوزه‌های علمیه وامدار خدمات آقا ضیاءالدین و دیگر مراجع تقلید گذشته هستند که با خدمات خود شاگردان بزرگی را تربیت کردند. مقرر شد با مشورت آیت‌الله بوشهری، رئیس جامعه مدرسین، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و آیت‌الله استادی تدابیری در جهت تأسیس دبیرخانه و پیگیری امور مربوطه انجام پذیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: با نظر اساتید حوزه مقرر شد اینجانب به عنوان دبیر هیئت علمی معرفی و کانونی را به عنوان دبیرخانه در قم و به صورت فرعی در اراک تأسیس کنیم. هدف ما این است که با توجه به نیازهای امروز و آینده مباحث علم اصول به صورت علم پیشرو، روشمند و تأثیرگذار در حوزه فقه،علوم اسلامی و انسانی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تأکید ما این بوده که با تمرکز روی نوآوری اصولی آقا ضیاءالدین و تحولات دو قرن پیش از ایشان، در زمان شیخ انصاری، آخوند خراسانی، مرحوم نایینی، شیخ محمد اصفهانی، آیت‌الله حائری، آیت‌الله خویی، آیت‌الله بروجردی و دیگر بزرگان و صاحب نظران کار ارزشمندی صورت گیرد.

امام جمعه اراک افزود: به‌دنبال این هستیم که در فراخوان مقالات و تقریزات، آثار آقا ضیاءالدین و کتاب‌هایی که توسط ایشان، شاگردانشان و دیگر بزرگان در زمینه فقه، اصول و دیگر رشته‌ها نوشته شده مورد توجه قرار گیرد. از تمامی بزرگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه، فقها، اندیشمندان تقاضا داریم ما را در جهت ارائه اثری ارزشمند در زمینه مسائل اصولی و غیر اصولی از بزرگان در ۳ قرن اخیر از جمله شیخ انصاری، آخوند خراسانی، امام راحل (ره) و ... یاری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان گفت: امروز شخصیت‌های ارزشمند حوزوی همچون مقام معظم رهبری، آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله زنجانی در بین ما هستند که می‌توانند ما را در این امر یاری و راهنمایی کنند تا بتوانیم در زمینه علوم اسلامی و مکتب اهل(ع) کاری فاخر به مجموعه آثار بیفزاییم.

انتهای پیام
captcha