نقش مؤثر مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی مناطق کم‌برخوردار
کد خبر: 4114958
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

نقش مؤثر مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی مناطق کم‌برخوردار

سرپرست کانون فرهنگی «بانوی مرزنشین» شهرستان تایباد گفت: در این شهرستان‌ کارآفرینی از مهمترین راه‌های ایجاد اشتغال است، از این‌رو بهره‌مندی از توانمندی‌های زنان و ایجاد مشاغل خانگی به‌ویژه در ساکنان روستاها و مناطق حاشیه شهر می‌تواند نقش مؤثری در توسعه اقتصادی ایفا کند.

همایش «سبک زندگی موفق» در شهرستان تایبادبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مریم علیجانی استادی، سرپرست کانون فرهنگی «بانوی مرزنشین» شهرستان تایباد در همایش «سبک زندگی موفق» که با حضور جمعی از مسئولان، شامگاه ۲۵ دی‌ماه در تالار قصرشیرین تایباد برگزار شد، اظهار کرد: بانوان به‌عنوان مدیران کانون خانواده نقش بسیار تأثیرگذاری را ایفا می‌کنند و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند به‌کارگیری این قشر به‌عنوان ظرفیتی بالقوه می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اهداف والای ایران اسلامی باشد.

علیجانی استادی بیان کرد: کانون فرهنگی «بانوی مرزنشین» به‌عنوان یک مجموعه خودجوش با دغدغه فرهنگی از سال ۱۳۹۶ با بهره‌گیری از تجربه و تخصص جمعی از بانوان در عرصه آموزش‌های فرهنگی در موضوعاتی همچون آیین همسرداری، فرزندپروری، آشنایی با حقوق بانوان، رسیدگی به بهداشت جسمی و روحی زنان و اعزام گروه‌های جهادی با هدف مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار و مرزنشین و همچنین دیگر مسائل فرهنگی شروع به فعالیت کرده است.

وی با اعلام درخشش‌ بانوان کانون مرزنشین شهرستان در تمام عرصه‌های ورزشی، علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و... تصریح کرد: در حالی‌که بیشتر نهادهای فرهنگی در خواب غفلت فرو رفته‌اند، بانوان این کانون توانسته‌اند عملکردی موفق را در کارنامه خود ثبت کنند.

علیجانی استادی افزود: از مهمترین اهداف این گروه تقویت مشارکت‌های اجتماعی بانوان علاقه‌مند، انتقال اطلاعات و افزایش سطح آگاهی بانوان، شناسایی و به‌کارگیری توانایی و استعداد آنها برای تقویت اعتماد به نفس و خودباوری و کاهش افسردگی، بهینه‌سازی اوقات فراغت، افزایش مهارت‌های ارتباطی در خانواده برای افزایش کیفیت زندگی خانوادگی، ایجاد حس نوع‌دوستی و همکاری و ارائه خدمات اجتماعی به بانوان است.

وی اظهار کرد: در شهرستان مرزی تایباد کارآفرینی از مهمترین راه‌های ایجاد اشتغال است، از این‌رو بهره‌مندی از توانمندی‌های زنان به‌ویژه ساکنان روستاها و مناطق حاشیه‌شهر می‌تواند نقش مؤثری در توسعه اقتصادی منطقه ایفا کند. کانون «بانوی مرزنشین» توانسته تاکنون این ظرفیت‌ها را شناسایی و از آنها در توسعه مشاغل خانگی و ایجاد درآمد پایدار بهره‌مند شود.

مهدی دونده، فرماندار شهرستان تایباد نیز در این مراسم اظهار کرد: خانواده‌ای موفق است که اعضای آن برای ایجاد جوی سالم و امن همراه با آرامش تلاش کنند، زنان در ایجاد زمینه‌های سلامت روانی اعضای کانون خانواده که امنیت و آرامش را به همراه دارد نقش مهمی دارند.

وی افزود: بی‌شک استحکام، تداوم و تحکیم هر خانواده‌ای نیازمند مدیریتی سالم است و زنان می‌توانند زندگی را به سبک اسلامی پیش برده و فرزندانی موفق تحویل جامعه دهند.

فرماندار شهرستان تایباد گفت: خانواده یکی از مهمترین کانون‌های زندگی بشریت و رکن اصلی در هر جامعه به‌شمار می‌رود که زنان در این کانون و تعیین سبک زندگی موفق نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

در این مراسم محمود انوشه از روان‌شناسان کشور درباره مزایای تبدیل علوم تخصصی به معرفت و تبدیل دانش انسان‌گرا و دانش هستی‌محور به معرفت مطالبی را ارائه کرد.

در پایان همایش از بانوان فرهیخته شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha