توسعه اشتغال دانش‌بنیان از موفقیت‌های جهاددانشگاهی است
کد خبر: 4114790
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
رئیس جهاددانشگاهی فارس:

توسعه اشتغال دانش‌بنیان از موفقیت‌های جهاددانشگاهی است

امیرحسین استقلال با اشاره به فعالیت‌های گسترده جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف، ایجاد و ‌توسعه اشتغال و مهارت‌های خانگی و همچنین اشتغال دانش‌بنیان را از جمله موفقیت‌های این نهاد دانست.

دیدار رئیس جهاددانشگاهی فارس با مدیرکل کمیته امداد استانبه گزارش ایکنا از فارس، امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس، امروز، 25 دی‌ماه در دیدار با مدیرکل و معاونان کمیته امدام امام خمینی(ره) استان گفت: کمیته امداد و جهاددانشگاهی در ارائه خدمات و توانمندسازی اقشار محروم جامعه اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: در جهاددانشگاهی ارائه خدمات مهارتی، آموزشی و کارآفرینی با کیفیت، به مددجویان کمیته امداد، از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه این عزیزان همواره به آرمان‌های امام راحل و ارزش‌های انقلاب اسلامی وفادار مانده‌اند.

استقلال، ایجاد و ‌توسعه اشتغال و مهارت‌های خانگی و همچنین اشتغال دانش‌بنیان را از جمله موفقیت‌های جهاددانشگاهی دانست و گفت: آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی مددجویان در حرفه‌های گوناگون و مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های اقتصادی از جمله اهداف مشترک کمیته امداد و‌ جهاددانشگاهی است که البته رشد اقتصادی و بهبود درآمد مددجویان را به دنبال خواهد داشت.

وی با ارائه گزارشی از شرح فعالیت‌های آموزش مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی فارس از اعلام آمادگی این نهاد در زمینه فعالیت‌های پژوهشی و نیز تولید محتوای فرهنگی برای مددجویان کمیته امداد فارس خبر داد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس این نهاد انقلابی را یکی از نهادهای باسابقه علمی و فرهنگی کشور دانست که در پرتو اندیشه‌های تاریخ‌ساز حضرت امام(ره) به فعالیت علمی و فرهنگی پرداخت.

مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان گفت: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در بالاترین سطح و بعضا محیرالعقول است.

وی تأکید کرد: توانمندسازی با محوریت اشتغال به‌عنوان اصلی‌ترین راه مبارزه با فقر در راه برون‌رفت مددجویان از شرایط سخت آن‌هاست و منجر به شکل‌گیری و توسعه روش‌ها و فرآیندهای منحصر به فردی می‌شود که جهاددانشگاهی با سابقه خوبی که در این حوزه دارد می‌تواند از طریق توسعه فرهنگ کار، مهارت‎آموزی، کارانگیزی و توان‌افزایی مددجویان، موجبات ایجاد درآمد پایدار برای این عزیزان را فراهم آورد.

انتهای پیام
captcha