افزایش هیجان مسابقات قرآن با تقسیم رشته‌ها در روزهای متوالی
کد خبر: 4114749
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
نگاهی به وضعیت فینالیست‌های مسابقات قرآن اوقاف/ 4

افزایش هیجان مسابقات قرآن با تقسیم رشته‌ها در روزهای متوالی

عادله شیخی، فینالیست رشته ترتیل چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف گفت: سال‌های گذشته تمامی شرکت‌کنندگان در یک رشته در یک روز تلاوت می‌کردند و نتیجه پایان همان روز مشخص می‌شد، اما تقسیم نفرات در روزهای مختلف بر هیجان مسابقات افزوده است و برای اطلاع از نتیجه نهایی باید تا سه‌شنبه صبر کنیم. 

مسابقات قرآن اوقاف

اجرای نمایندگان استان مرکزی در فینال چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از روز گذشته، 24 دی‌ماه، در اهواز آغاز شد و ابوذر کرمی، در رشته حفظ کل و عادله شیخی در رشته ترتیل در جایگاه حاضر شدند. خبرنگار ایکنا از استان مرکزی در تماسی تلفنی با نمایندگان استان در رشته حفظ کل و ترتیل وضعیت اجرای آنان در دومین روز از برگزاری مسابقات را منتشر می‌کند.

ابوذر کرمی، فینالیست رشته حفظ کل، وضعیت اجرای خود را به این‌گونه تشریح کرد: رقبا در این مرحله همه قوی هستند و تقریبا از مرحله مقدماتی حافظان حرفه‌ای بالا می‌آیند. اجرای خودم هم آن‌طور که انتظار داشتم نشد. حسن حفظم خوب بود، اما صدا خیلی آماده نبود. حال باید دید سایر رقبا چگونه عمل می‌کنند و منتظر نتیجه باشیم.

وی میزبانی استان خوزستان را خوب توصیف کرد و افزود: محل برگزاری مسابقات و اسکان شرکت‌کنندگان مطلوب است، فقط مقداری ناهماهنگی در اعطای کارنامه‌ها و رفت‌وآمد متسابقان از محل اسکان به محل برگزاری مسابقات وجود داشت، اما در مجموع نقاط مثبت میزبانی بیشتر از ناهماهنگی‌ها بود.


بیشتر بخوانید:


وی در مورد داوری الکترونیکی این مسابقات نیز گفت: داوری به این شکل دارای محاسن و معایبی است. این نوع داوری بر دقت داوران افزوده و باعث می‌شود کارنامه‌ها با سرعت بیشتری در اختیار متسابقان قرار گیرد. از سوی دیگر شاید بین ثبت نمره و ثبت اشکالات وقفه‌ای بسیار کوتاه ایجاد شود و داور حین ثبت به‌ویژه در بخش تجوید و صوت و لحن متسابق، نتواند مابقی تلاوت را به دقت گوش دهد؛ از این‌رو داوری الکترونیکی نیاز به دقت بالای داوران دارد.

نتایج تا آخرین روز مشخص نیست

عادله شیخی، فینالیست رشته ترتیل نیز در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: در این مرحله 23 مرتل‌خوان حضور دارند و اکثر آنان مرتلان حرفه‌ای هستند، اما تعدادی نیز در سطح متوسط‌تری قرار دارند، چراکه با وجود الکترونیکی شدن داوری و تجربه اول این نوع داوری، عوامل اجرایی مسابقات به‌منظور حفظ حقوق همه شرکت‌کنندگان جواز حضور تعداد بیشتری را به مرحله فینال صادر کردند. سال گذشته، در این رشته 10 نفر راه یافتند و همه قوی بودند.

وی با اشاره به میزبانی خوب اهواز افزود: محل برگزاری  و اسکان شرکت‌کنندگان در سطح خوبی قرار دارد و عوامل در نظر گرفته از حُسن‌خلق و رفتار برخوردارند و این رفتارها بر سطح کیفی مسابقات در کنار سایر عوامل می‌افزاید.

شیخی تلاوت خود در این مرحله از مسابقات را خوب توصیف کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه کرده‌ام و امیدوارم با یاری خدا موفق شوم. امسال مسابقات در رشته‌های مختلف تقسیم شده است و نتیجه تا آخرین لحظه مشخص نیست. سال‌های گذشته تمامی شرکت‌کنندگان در یک رشته در یک روز تلاوت می‌کردند و نتیجه پایان همان روز مشخص می‌شد، اما تقسیم نفرات در روزهای مختلف بر هیجان مسابقات افزوده است و برای اطلاع از نتیجه نهایی باید تا سه‌شنبه صبر کنیم. 

یادآور می‌شود، محمد محمدی، فینالیست رشته ترتیل، امروز، 25 دی‌ماه، در ساعت 19:12 تا 19:22 در جایگاه حاضر می‌شود.

انتهای پیام
captcha