نیک‌اندیشی واقفان کهن موجب آزادی زندانیان امروز می‌شود
کد خبر: 4114484
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

نیک‌اندیشی واقفان کهن موجب آزادی زندانیان امروز می‌شود

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: بعضی افراد، از صدها سال قبل به فکر امروز ما بوده‌اند و موقوفاتی را برای برطرف کردن نیازهای جامعه در نظر گرفته‌اند که بعضی از این موقوفات دارای نیت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف استان قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اداره اوقاف استان قم در آیین آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از محل منابع موقوفات اداره اوقاف شهرستان قم که با همکاری ستاد دیه استان قم و به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) روز گذشته 23 دی‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: از همه کسانی که در دستگاه قضا، ستاد دیه و اوقاف برای تحقق این امر تلاش کردند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: انسان دوست‌داشتنی‌ترین و محبوب‌ترین مخلوق خداوند است و در بین همه آنچه خلق شده، خدا انسان را از بین همه برگزیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه از آیات و روایت و همچنین احادیث قدسی بر می‌آید که خدا آدمی را برای خودش خلق کرده است گفت: حضرت حق برای انسان سه کار بزرگ انجام داده است؛ نخستین کار خلقت زمین و زمان، آسمان و دریا و کوه و همه نعمت‌ها برای آدمی است.

وی ادامه داد: تمام نیازمندی‌های مادی و معنوی در این دنیا برای انسان فراهم شده و آدمی مکلف شده با استعدادهایش، این دارایی‌ها را کشف کرده و مورد بهره‌برداری قرار دهد.

اسکندری تصریح کرد: کار دوم این بود که خداوند، انسان را از فطرت و قدرت تعلق و اندیشه‌ای برخوردار کرد تا بتواند آفرینش را درک کند و به این وسیله به تمام آنچه هست شناخت پیدا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه بر این اساس آدمی باید فکر و خرد خویش را به تکاپو وادارد گفت: رسیدن به کمال یعنی نقطه اوج آفرینش آدمی و بالاترین مرتبه انسانیت، در گرو تقرب به خداست که از مسیر عقل و اندیشه می‌گذرد.

وی ابراز کرد: هدف از آفرینش آدمی، رسیدن او به کمال است که اوج لذت محسوب می‌شود به طوری که اگر برای یک چشم بر هم زدن، لذتش را بچشیم تمام عمرمان را به پای آن لحظه می‌ریزیم.

اسکندری به کار سوم خدا برای انسان اشاره و ابراز کرد: نزول انبیای الهی و وحی و کتاب آسمانی، یکی از مهمترین کارهایی است که انجام شده تا انسان‌ها را هدایت کنند و دستشان را بگیرند و به سرمنزل مقصود برسانند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: هیچ نقصی در آفرینش و خلقت خدا دیده نمی‌شود، ولی انسان به خاطر اختیاری که به او اعطا شده و همچنین موانع موجود، خود را آلوده کرد و گروهی از آدمیان در زمین به فساد مشغول شدند.

وی گفت: انسان مختار است که می‌تواند راه سعادت را برگزیند یا به مسیر شقاوت و معصیت برود، حتی فطرت انسان هم پاک است ولی این خود آدمی است که می‌تواند صفحه سپید فطرت خویش را بیالاید و به سیاهی بکشاند.

اسکندری با در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز میلاد حضرت زهرای مرضیه(س) اشاره و تصریح کرد: گروهی از انسان‌ها در زمان حیات ایشان و پس از آن نگذاشتند مسیر هدایت به سوی حق، توسط این بزرگواران ادامه یابد و امروز همه مصیبت‌هایی که در دنیا به خصوص در دنیای اسلام دیده می‌شود، به خاطر همان فسادی است که عده‌ای به وجود آوردند و سد راه هدایت الهی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: زمانی که امام خمینی(ره) پرچم نهضت اسلامی را برافراشت و بعد از آن هم رهبرم معظم انقلاب راه ایشان را ادامه دادند، دنیایی جلوی ایشان و مردم ایران ایستاده و تلاش می‌کنند مسیر حقیقت را سد کنند.

وی گفت: بعضی افراد، از صدها سال قبل به فکر امروز ما بوده‌اند و موقوفاتی را برای برطرف کردن نیازهای جامعه در نظر گرفته‌اند، بعضی از این موقوفات دارای نیت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد هستند که امروز به واسطه همین موقوفات، 15 نفر از کسانی که به خاطر جرایم مالی غیر عمد در حبس بوده‌اند به آغوش خانواده باز می‌گردند.

انتهای پیام
captcha